[Java lista] j2ee socket server

bognár attila attila at netalfa.hu
2007. Feb. 1., Cs, 16:57:18 CET

> Azert ne legyenek illuzioid az EJB, mint valamifele szakmai minimum
> garanciajat illetoen, lattam en mar olyan embereket, akik EJB-ztek,
> viszont nemhogy egy socket servert, de meg egy egyszeru db-t hivogato
> servletet se tudtak volna architekturalis hiba nelkul megirni.

Nincsenek különösebb illúzióim, de nekem úgy rémlik, hogy Hollósi Balázs
részéről nem igazán voltak "jobb lett volna olvasás nélkül törölni"
levelek (persze tévedhetek), ezenkívül a kérdés is normálisan lett
feltéve - én legalábbis megérteni véltem (utólag úgy tűnik nagyjából
sikerült is, mindenesetre jobban, mint Neked).
A kettőt összevetve feltételeztem, hogy nem ilyen esettel állunk szemben.

Lehet, hogy csak én értettem félre, de a reakciód a levelemre túllépte
az inger küszöbömet: a stílust semmi nem indokolta, nem ismerve a
feladat pontos hátterét elég merész ilyen kategórikus kijelentést tenni
(mint bebizonyosodott nem is állta meg a helyét).

(csak a felidézés kedvéért: "Hat oszinten szolva, ha nagyon erosen
utlegelnenek, hogy ilyet csinaljak, akkor en meg mindig az RMI-t
valasztanam ahelyett, hogy nekem kelljen a server socketeket es az
adatforgalmat tutujgatnom.")

Ne érts félre, elismerem szakmai tudásodat, az évek során nem egyszer
bebizonyosodott, hogy értesz a témához, de ez most számomra sok volt:
nyilván senki nem szereti, ha lefikázzák (lefordítva a leveledet ezt
jelenti), így én sem, akkor pedig pláne nem, ha alaptalanul (ne vedd
zokon, de ez az RMI-s beszólás kicsit olyan volt, mint az "ejb-éző
delikvens, aki servletből nem tud db-t hivogatni", legalábbis ha nem
ismernélek korábbi leveleid alapján kb ebbe a kategóriába sorolnálak).
Nem kizárt, hogy több területhez jobban értesz a Java platform körül,
mint én, de feltehetően én is rendelkezem olyan tudással, amivel Te nem,
ergo szerény meglátásom szerint a kölcsönös tisztelet megjár. Nem
hiszem, hogy túl sok baromságot írtam volna eddig a listára - igaz nem
is írok sokat, arányokat nézzünk.

üdv,

attila