[Java lista] thread

Laszlo.Marai at nokia.com Laszlo.Marai at nokia.com
2007. Jan. 19., P, 16:57:03 CET

  Hali!

> késöbb megpróbálom még1x megfogalmazni :))) hátha
> persze ha tudnám hogy melyik rész lett olyan érthetetlen

Ez lenne az? :)

> hogy van benne tábla?

Tehat van egy JTable ojjektumod.

> hogy feltöltöm egy szál segitéségvel? (legyen a neve 1. szál)

Mi az, hogy feltoltod? Melyik metodust hivod? A JTable-on hivod,
vagy a modellen?

> hogy 2 szál fut?

Fut ott tobb is, hidd el.

> hogy az egyik csak egy esményre váltódik ki? (legyen a neve 2. szám)

Hat ez total erthetetlen. Mi az, hogy kivaltodik egy szal? Esemenyre
szoktuk mondani, szalra nem. Tehat a 2. szal varakozik egy esemenyre,
pl. Socketet vagy file-t olvas. Igaz?

> hogy azzal van gondom hogyha az 1. szál fut és az esemény kiváltásakor
> a 2. szál is szeretné feltölteni de ha az 1. szál még nem végzett mert:

Szinkronizacio a varazsszo. Milyen java konyvet olvasol, amiben elobb
szerepel a swing TableCellRenderer, mint a synchronized kulcsszo?
(Az utikalauzban biztos, hogy az utobbit ismertetik elobb!)

> vagyhogy ilyenkor egyszerre futnak és szeretném az elsőt leállitani de nem megy?
> az 1. szálat NULL-ra állitom ha nem az

A szalat nem tudod null-ra allitani, csak a ra mutato referenciat, de
ettol meg vigan fog tovabb futkoraszni (a VM-nek is lesz ra referenciaja
termeszetesen, ezert nem fogja kidobni a GC sem - szerencsere). Par hete
mar irogattal itt szal temaban, akkor is mindenaron null-ra allitassal
akartad leloni a szalat, es mar akkor is leirta neked valaki, hogy
az nem megy. Latod azert kell elobb megerteni a dolgokat. Ha akkor
a vegere jartal volna a dolognak, most ez a kerdes fel sem merulne.
Idoben is jobban jottel volna ki. Az csak a latszat, hogy gyorsabban
haladsz, ha egybol vagod a fat, mielott tajekozodnal (nem erunk
ra olvasgatni, meg tanulni, mert kozel a hatarido - sajnos
tipikus jelenseg :(, de nem szabad bedolni).

> a metódust ami tölt synchronized-el láttam el de hatástalan

Biztosan nem hatastalan, te csinalsz rosszul valamit. Mondjuk ket kulonbozo
objektumhoz tartozik a synchronized metodus, amit hivogatsz. Alap hianyossag.

> ha valaki nem ért valami plz legalább idézze mit nem
> szivesen mellékelek forrást is de akkor meg az lesz a gond hogy hosszú a levél..

Tessek kigyomlalni, es csak a lenyegi reszeket benne hagyni. Azokat,
amik a leveledben szerepeltek ('tabla', a ket szal, a feltolto metodus). Pl.

  Ba'ly,
    Atleta