[Java lista] portál

Janos Cserep cserepj at gmail.com
2007. Nov. 8., Cs, 16:49:56 CET

Portálok:

Több ügyfélnél futottam bele már a JSR 168 problémáiba, azóta kerülöm,
mint a rossz pénzt. Ha csak felmerül a neve, elkap a menekülési inger.
De ha érv is kell:
- A portlet API betegesen szegényes, olyan alapvető dolgok, mint pl.
az interportlet communication nem része a szabványnak. Vagyis nagyon
könnyű csinálni egy oldalt 8 különböző pici b.sszal, de ezek
együttműködése már gyártóspecifikus fejlesztés lesz. Vagy Javascript
hack (ilyet is láttam:).
- JSR 168 és AJAX interoperability gyakorlatilag a "bűnronda hack"
kategória. Márpedig 2007-ben működő AJAX támogatás nélküli webes
megoldásba ölni a pénzt és időt kicsit lábonlövős kategóriának tűnik
számomra.

Nézzük meg az elmúlt 2 év nagy webes "durranásait": Facebook,
LinkedIn, sorolhatjátok a többit. Ha mögénéztek, mindegyik egyedi
webalkalmazás.

Szóval a magánvéleményem az, hogy a Portál termékek célja nagy, buta
szervezetek elkábítása. A JSR 168 meg egy marketing driven
technológia. A portáloknak nagy cégek esetén egységes
frontendfelületként egyébként még lenne is értelme (pont az egységes
user management, sso megoldások implementálása, stb kapcsán), de
egyedi fejlesztéshez, új termék kifejlesztéséhez szerintem vétek ilyet
használni.