[Java lista] portál

biziclop biziclop at gmail.com
2007. Nov. 9., P, 12:54:44 CET

Azt kifelejtetted, hogy:

Ha valaszthatsz az alabbi ketto kozott: egy kenyelmes kocsi  amiben
zotykolodes es erofeszites nelkul utazhatsz, valamint egy koszos,
budos, zajos, kenyelmetlen vacak kozott, ami meg raadasul lassu is,
lennel olyan hulye, hogy az utobbit valaszd?

Azt sugallni, hogy a portal valami magasabb szintu, fejlettebb dolog,
mint mondjuk egy precizen kigyurt, a megfelelo celra optimalizalt
oldal, nemcsak demagog, de nyilvanvaloan nem is igaz.

A technologiai fejlettsegnek ehhez semmi koze, nyilvan vannak fejlett
portalcontainerek is es vannak hasonloan fejlett technikak azoknak,
akik bottal se piszkalnak az ilyen dobozkas-skinezos dolgokat.

A portal azoknak valo, akiknek fogalmuk sincs, mit akarnak igazibol
(es arrol se, hogy a felhasznalok mit talalnak hasznosnak), keptelenek
rendszerben gondolkodni, ezert mindenfele szirszarral akarjak
teletomni az oldalukat. Vagy ha tudjak is, mit szeretnenek, nem merik
hatarozottan vallalni a dontesuket, ezert igenylik a lehetoseget, hogy
meg tizenot dobozt odadobhassanak, ha a kutya se nezi az oldalt.

Ha valaki kepes es meri vallalni azt, hogy szerinte az adott
website-ra ez es ez kell, akkor nem valo neki a portal. Persze itt
joval nagyobb a bukas veszelye is, mert nem lehet elkenni a dolgokat
azzal, hogy "de a nevnapkiiro komponensunk azert nagyon nepszeru".

lsp