[Java lista] portál

Janos Cserep cserepj at gmail.com
2007. Nov. 9., P, 14:57:33 CET

> A portál is járhat úgy, hogy egyszer csak jobb lesz.

Én kifejezetten a JSR 168 és a jelenleg kereskedelmi forgalomban lévő
portál keretrendszerek (különösen az Enterprise Portal piac) iránti
ellenszenvemről írtam. A portál koncepció (lásd netvibes.com,
facebook, igoogle) továbbgondolása, közösségi funkciókkal bővülése
szerintem maximálisan aktuális téma.

De teljesen feleslegesen köti meg a fejlesztő a saját kezét, ha a
sokkal nagyobb szabadságot adó Servlet API helyett a Portlet API-t
választja. Még itthoni nagy cégek belső portáljain is általános dolog,
hogy a "portlet" egy sima webalkalmazás ami iframe-ként van bedobva a
nagy, százmilliókért licencelt "keretrendszerbe"...