[Java lista] portál

biziclop biziclop at gmail.com
2007. Nov. 9., P, 17:58:52 CET

On 11/9/07, istvan.ketler at lhsystems.com <istvan.ketler at lhsystems.com> wrote:
> Ki akartam szállni ebből, de ezt azért nem állom. A portál nem feltétlenül azt jelenti, hogy minden arra járó szabadon szétverheti, ahogy akarja. Viszont igenis van annak haszna, ha a t. megrendelő arra feljogosított és némi képzettséggel is rendelkező embere mindenféle szoftveres arc meglátogatása nélkül át tudja alakítani a cég a saját új, vagy megváltozott igényeinek megfelelően a nem kevés pénzért megvett alkalmazást. Mindezt úgy, hogy nem költ pénzt az átalakításra. Esetleg csak minimálisat költ, ha egy új portletet kell beledobni. A célnak megfelelően meggyúrt és optimalizált bigyót meg lehet teljesen széttúrni, ha valami eredeti koncepcióba nem illő dolgot akarsz utólag belehegeszteni. A megrendelő pedig ilyet időről időre akar. Ő már csak ilyen. Szóval példul egy ilyen lehetőségnek azért a felhasználó szempontjából igenis van haszna. Az persze igaz, hogy valszeg nem a kkv a potenciális megrendelő.

En is ezt mondanam a remenybeli vevonek, ha el akarnam adni a
portletes cuccomat. Mert jol hangzik. Az ember ugy szeretne, hogy igaz
legyen. De azert te meg en tudjuk, hogy a gyakorlatban ez nem igy
szokott menni. Nekem, mint vendornak miert erdekem, hogy te, mint
vevo, ne fizess nekem minden alkalommal, amikor barmit akarsz?

> Persze, biztos meg lehet ezt csinálni egy saját fejlesztéssel is. De akkor az már nem portál lesz véletlenül? :)

Azt kene latni, hogy itt nem gyari keretrendszer vs. sajat
fejlesztesrol van szo, hiszen szamtalan nagyon jo "gyari" library van,
aminek az egvilagon semmi koze nincs a portletekhez. Sot. Pont a
portletezes az egyik fo melegagya a felelotlenul, koncepcio nelkul,
teljesen ossze-vissza megirt custom cuccokra. Hiszen az csak egy
doboz. Ugysincs hatassal semmi masra. Nem akarok senkinek a lelkebe
gazolni (ha esetleg a szerzo veletlenul olvassa soraimat), de keves
helyen lehet buntetlenul leirni a "public class Up extends Down" sort,
mert olyan helyen, ahol nem az a hozzaallas, hogy "ezt a dobozt
nyugodtan rabizhatjuk akarkire, nem okozhat nagy kart, csak legyen meg
ket ora alatt, mert azt igertuk a vevonek, hogy ez egy konnyen
customizalhato rendszer", az ilyesmit jo esellyel kiszurjak.

Raadasul ha nem egy jotekonysagi szervezet vagy, valahol muszaj
ervenyesitened a vendor-lockingot, es ha portleteket hasznalsz, akkor
mindezt ugy teheted meg, hogy kozben a vevonek a szabadsag csaloka
illuziojat is nyujtod.

lsp