[Java lista] portál

Gábriel Ákos akos.gabriel at i-logic.hu
2007. Nov. 9., P, 18:08:05 CET

On Fri, 9 Nov 2007 17:58:52 +0100
biziclop <biziclop at gmail.com> wrote:

> En is ezt mondanam a remenybeli vevonek, ha el akarnam adni a
> portletes cuccomat. Mert jol hangzik. Az ember ugy szeretne, hogy igaz
> legyen. De azert te meg en tudjuk, hogy a gyakorlatban ez nem igy
> szokott menni. Nekem, mint vendornak miert erdekem, hogy te, mint
> vevo, ne fizess nekem minden alkalommal, amikor barmit akarsz?

Nem lehetsz ennyire egyszerű. Mi volna, ha a megrendelő valós
teljesítményért fizetne? Új fejlesztésért? Ami neki üzleti előnyt
biztosít? Nem pedig ócska html meg css szarakodásért, amire van
technológia ami megcsinálja magától?

> Raadasul ha nem egy jotekonysagi szervezet vagy, valahol muszaj
> ervenyesitened a vendor-lockingot, es ha portleteket hasznalsz, akkor
> mindezt ugy teheted meg, hogy kozben a vevonek a szabadsag csaloka
> illuziojat is nyujtod.

Nem feltétlenül muszáj maffia (vagy microsoft) módszerekkel dolgozni.
Eddigi tapasztalatom az, hogy ha a vevő elégedett a teljesítményünkkel,
és az áraink nincsenek elszállva, akkor nem keres másik vendort, mert
minek? Sőt, a multik még maguktól is tehetetlenek sokszor (ezt másik
vendorral kapcsolatban tapasztalom...)

És a vevőnek technológiai értelemben szabadsága van, valós szabadsága.
Övé a teljes forrás, mi ad ennél nagyobb szabadságot? Ja, mégegy. Nem
úgy vagyok én vendor, hogy csak én adhatom a Liferayt. Dehogy. Sőt, a
Liferay ingyen van, telepítésért számolunk valami minimálisat, ami
pénzbe kerül, az az egyedi fejlesztés, speciálisan neki. Persze lehet
olyan balfék, hogy le akarhatja cserélni a Liferay-t mondjuk
Weblogicra, lelke rajta.

Bíznod kell a cégedben, az embereid tudásában. Én bízom.

--
Üdvözlettel,
Gábriel Ákos