[Java lista] portál

Cpt cpt at freemail.hu
2007. Nov. 9., P, 20:30:19 CET

igen az eredeti felvetés, én még emlékszek rá. :)

egyébként az a nagyon fura, hogy nálunk a csipet-csapatban is ennyire nincs
egyetértés, a szónak nem a széthúzás
értelmében, hanem megvannak a fejlesztési szubkultúrák. vannak, akik arra
esküsznek, hogy alap komponenseket használva végtelenül precízen kitalálnak
és lefejlesztenek mindent. ez tuti hézagmentesen illeszkedik a vevői
igényekhez, fogjuk rá, hibamentes; csakhát időigényes. vannak akik annyira
leegyszerűsítik a feladatokat, hogy szinte customizáció nélkül ajánlanak
valamit. erre egy nagyon jó példa, hogy míg pelenkás koromban, az intranetek
elterjedésekor nyári gyakorlaton dolgoztam egy cégnél és a saját fejlesztésű
belső portáljukra voltak büszkék. mostmeg nálunk a skype és e-mail az
elsődleges információ-megosztási rendszer. úgy látom, a szélsőséges fogalmak
tiszták, csak a határmezsgyék homályosak: mikortól számít a customizálás
fejlesztésnek; a portál szerves része-e az sso, stb.

egyébként én a "portál" fogalma alatt ezt értem:
http://en.wikipedia.org/wiki/Web_portal , és, ha az eredeti kérdést nézzük,
ez az egy dolog, ami biztos hogy kell nekem, meg az eredeti levélben
felsorol feltételek jó része. de hogy portál-szoftver-e, az még mindig a
jövő zenéje. de bármire is esik a választás, az biztos, hogy legyen kevesebb
munkánk vele, mint eddig.

egyébként a css sz at r@kodásról jutott eszembe ez az oldal, hátha valaki nem
ismeri: http://www.csszengarden.com/ .

a google-ról meg azt olvastam valamikor, náluk esélytelen volt, hogy valami
robosztus szerver oldali cuccot, így bármilyen portál szoftvert
használjanak. és lásd, mi történt, a legtöbb alkalmazásuk javascripttel
kliens oldalon fut, pedig a google őskorában még az volt a nagykönyvbe
beleírva, legyen minden böngésző és javascript független...