[Java lista] makefile

Marai Laszlo lists at atleta.hu
2007. Nov. 16., P, 10:50:47 CET

On Fri, 16 Nov 2007 08:45:19 +0100 (MET)
Rozemberczki Zoltan <rozoli at sunserv.kfki.hu> wrote:

  Hali!

> Szóval nem hülyéskedés volt részemről az előző levél, ha tudtok olyan
> fejlesztési cuccokat, amit esetleg javahoz vakon is lehet használni,
> akkor az elérhetőségét megírhatnátok.

Amellett, hogy Richard beletenyerelt, azert a valaszt is megirta. Java
kornyezetben az ant (ant.apache.org) es a maven (maven.apache.org)
parancssorbol hasznalhato build eszkozoket szoktak hasznalni. Igazabol
minden fejleszteshez illik ezeket hasznalni, akkor is, ha grafikus IDE-t
hasznal az ember, mert ezek eleg jol integralodnak az IDE-kbe, de anelkul
is hasznalhatok, igy nem kell egy 2-300MB-os szoftvert telepiteni ahhoz,
hogy le tudj forditani egy valaki mas altal keszitett programot.

Ezek kozul elvileg a maven a 'jovo' - nekem meg nem sikerult
megbaratkozni vele - de az ant-et egyszerubb megerteni. Mindketto XML-es
build file-okat hasznal amiben az a jo, hogy konnyen ertheto, de nehezen
olvashato. Felolvaso programmal biztos nem lesz egy nagy orom.

Az ant az egyszerubben ertheto eszkoz: van hozza egy makefile szeru build
file, amiben leirod, hogy mit csinaljon (forditas, file-ok masolgatasa,
zip-eles, stb.) es azt csinalja. A maven az ennel 'magasabb' szinten
dolgozik, meghatarozza neked pl. a konyvtar szerkezetet, ad egy csomo
u.n. goal-t (parancsot, mint pl. forditas, teszteles, stb., amit ant
eseteben te irogatnal le a build.xml-ben) es kezeli a projected
fuggosegeit. Te csak felsorolod, hogy melyik java library melyik verzioja
kell neked a maven pedig letoltogeti oket fuggosegekkel egyutt, ha meg
nincsenek letoltve.

'Make informacios file' alatt egyebkent mit ertettel? Sima makefile-hoz
altalaban GNU make kell. Unixok alatt ez adott, windows-hoz keresni kell
egy port-ot. Pl. celszeru egybol felrakni a cygwin-t
(http://www.cygwin.com/) ami egy csomo linux szoftver windows-os port-ja
osszegyujtve.

  atleta