[Java lista] Eclipse WTP - Faceted Project Framework

istvan.ketler at lhsystems.com istvan.ketler at lhsystems.com
2007. Nov. 22., Cs, 15:27:52 CET

Szia,

> Hát ez az! :o) Lehet hozni más szempontot is ide: 'igazuk
> van' mondjuk a németeknek, hgy mindent átforgatnak a saját
> nyelvükre? Melyik a hosszútávon 'jobb' stratégia: a
> nyelvrontás felvállalása (vagy finomabban szólva
> alkalmazkodás) avagy a folyamatos konzisztens nyelvvédelem?

A németeknél nem olyan nagy probléma a ragozás, mint nálunk. Jobban is hasonlít a nyelvük az angolra, és egy "fonetikusan németül" leírt angol szó nem sérti a nyelvérzéküket (ugyanaz a nyelvcsalád ugye). Az idegen szavak beillesztésével semmi baj nincs, a magyar szavak nagy százaléka szláv, török, német, latin jövevény. Legfeljebb "magyarosodik" egy idő után.

> Minden józanul elvárható számítással szemben a fájl nyert
> teret inkább. És valahogy minden nagy 'ellenkező' megértőbb
> is lett irányába az évek során.

Szerintem a titok az, hogy rövidebb. A tengelykapcsoló is azért nem jó, és azért maradt meg a kuplung, mert az utóbbi sokkal rövidebb. Márpedig a némettel ellentétben a magyar nem szereti a DunaiHajóskapitányKabinFogasAkasztó-szerű szószörnyeket.

Ivan KETLER
Project Coordinator
NetLine/Plan new GUI

Schedule & Revenue Management