[Java lista] OLAP

Molnár Miklós timortinj at freemail.hu
2007. Nov. 30., P, 16:46:27 CET

Hali,

>Bár úgy érzem, hogy egy Microsoft listán hamarabb találkoznék olyannal, aki
használt MDX-et Magyarországon.

Szerintem nem feltétlen, bár nemigazán vagyok képben az ilyen MS-levlistákat
illetően.

Az MDX szerintem az SQL egy spéci kiterjesztése, ahogy az Oracle OLAP DML-je
is az, azaz egy SQL-levlista szerintem mindenképp szóbajön (ahogy
visszaemlékszem egyszer-egyszer felmerült ott -a téma, igaz inkább régebben
-> azaz szerintem van levlistatag aki már látott ilyesmit). Amúgy érdekes és
érdemes nézni a kettő versenyfutását (legalábbis én úgy érzem, ugyanis
meglehetősen különbözőek a koncepciók).

Ezen az MDX-linken már gondolom túl vagy, azért írom csak ide (netán
másoknak is :o)), mert kedvem kaptam az átböngészéséhez:

http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/aa216767%28SQL.80%29.aspx

Szeretném azt hinni, aki otthon van az SQL-ben az könnyebben otthon tud
lenni az MDX és OLAP-DML-ben is (mint mondjuk egy 3GL nyelv után jó
SQL-esnek lenni), de persze az élet rámtud cáfolni.

Kár, hogy MDX-alapú a thread, mert egyre jobban rekonstruálva emlékeimet, az
Oracle-vonatkozásokról lenne csak igazán érdekes beszélgetni (számomra). :o(

Az is megérne egy misét, hogy a Mondrian vajon hogyan miképp integrálta
magába az MDX-et.

MM

PS & BTW: Ahogy olvasgattam nekem az alábbi - folyamatosan karbantartott -
cikk nagyon tetszett:
http://www.olapreport.com/origins.htm