[Java lista] OLAP

István Viczián viczian.istvan at gmail.com
2007. Nov. 30., P, 17:56:37 CET

Üdv,

az Oracle OLAP-jától én megrettentem, mert amikor néztem, akkor nem
egy egyszerű darab volt, az sem volt tiszta, hogy akkor most ez
része-e a vásárolt licence-nek, vagy nem. Valamint az interfész, amit
mutogattak elég fapados volt (Applet), és akkor még tetszett a
Mondrian + JPivot kombináció, hogy pár JAR, és már megy is MySQL-en
otthoni gépen, vagy Oracle-ön a cégnél. Valamint az MDX-et több dolog
is támogatja, míg az Oracle-ös valami az teljesen gyártófüggő cucc.
Azóta persze már elgondolkodtam, mert a JPivot egy förmedvény.
Amúgy csak a technológiai összehasonlítás miatt megpróbáltam egy MS
SQL Serveren is (kövezzetek meg), nem is egy mai darabon, és meglepő,
hihetetlen. Egyszerű kezelhetőség, egy gyenge gépen is nagyon jól
megy, nagyobb stabilitás, jobb eszközök, és az Excel támogatásról ne
is beszéljünk. Azóta meg a legújabb verzióban nagyon brutál dolgok
vannak, egy Pivot táblát lazán kihúzol a Sharepoint portálod közepére,
és így tovább. Persze, ha beleásnám magam, biztos, hogy lenne bajom,
de nagyon összerakott, és könnyen használható dolognak tűnt.

Ezt nagyon ajánlom, ha MDX:
http://www.databasejournal.com/features/mssql/article.php/1550061

Én úgy érzem, hogy most ez a BI megint egy kicsit hype, főleg a Java
világban, kell neki időt adni, míg kinövi magát. Vagy ugyanúgy lesz,
mint az UML eszközökkel, hogy mivel viszonylag kevesen foglalkoznak
vele hobbyból, az igazán nagy funkcionalitású termékek úgyis nagyon
drágák lesznek.

Viczi