[Java lista] metronom

Marai Laszlo lists at atleta.hu
2007. Okt. 5., P, 11:50:39 CEST

On Fri, 5 Oct 2007 10:54:23 +0200 (MEST)
Rozemberczki Zoltan <rozoli at sunserv.kfki.hu> wrote:

  Hali!

> 1.3.1java-n készítgetem első gyengéimet. Kérdésem, hogy elérhető e
> valahogy, hogy a gc() megzabolázható legyen. Arról van szó, hogy egy
> metronom programot szeretnék készíteni, mindent tud, amit akartam, csak
> időnként jön a gc(), és jól félreüt a metronóm.

1.4-tol folfele van parhuzamos GC, ami nem allitja le az egesz
interpretert. Miert nem a legujabb (6-os) javaval jatszol? PDAra keszul a
cucc?

> Az egyik ötlet, hogy a metronóm működéséhez szükséges paramétereket
> callback függvénynek adom át, s azt nem kínozza holmi gc().

Ezt nem ertem. A gc-vel azert van problemad, mert az egesz virtualis
gepet (az osszes tobbi szalat) leallitja, amig a takaritas folyik.
Mindegy, hogy mit adsz hova, amig az az adott vm-en belul fut, addig az
alap GC beallitasokkal blokkolodni fog.

6-os javaban mar a maximalis blokkolasi idot is beallithatod, de ettol
persze meg felreuthet a metronom, csak kisebb valoszinuseggel. A
megoldast inkabb arrafele kene keresni, hogy miert is fut a GC. Egy
metronom nem sok mindent csinal ketyeges kozben. Ugy kene ezt a reszt
megirni, hogy ne generaljon szemetet, es akkor nincs szukseg a GC
futtatasara.

> Atleta: Multkor persze igazad volt a round dologban, csak nagyon
> cikinek tartottam, s nem írtam ...

Kedves, hogy engem jegyeztel meg, de nem en voltam :) Amugy nem ciki.

  atleta