[Java lista] eclipse grafikus felülettervező plugin

bognár attila attila at netalfa.hu
2008. Dec. 7., V, 15:43:24 CET

> Mi baj volt a VEP-pel?

Most nem tudom Neked felsorolni, de sok baj van vele, tipikusan olyanok,
amik akkor kezdenek el jelentkezni, amikor már jól benne vagy.
Talán komponens átnevezéssel is voltak bajok, komponensek
átrendezésével, mintha a copy-paste-ot sem támogatta volna normálisan.
Az egész problémakör gyakorlatilag mintha abból fakadt volna, hogy java
kód generálással és annak visszaértelmezésével próbálja megoldani a
feladatot. (Ellenben a Netbeans létrehoz egy XML leírót is, a kódot
pedig csak generálja.)

A Netbeans erre a célra elég jó, igaz apróbb hibái annak is vannak, de
szerintem sokkal jobban áthidalhatók, jobban lehet élni velük. Szvsz úgy
érdemes, hogy csinálsz egy osztályt, amit csak a Netbeans szerkeszt, a
komponensek alapvetően protected minősítésűek, az események kezelését
pedig abstract metódusokkal oldod meg, ennek a leszármazottját pedig
akár Eclipse-ben is szerkesztheted. Így gyakorlatilag elkerülhető, hogy
az egyik IDE belepiszkít a másik dolgába.

Ami a Layout-okat illeti: most nem jut eszembe a neve, de ami kijött a
6.0-ás Netbeans-szel, az memory leak-es szerintem (mikor be lettek
vezetve memória problémák jöttek elő, visszacserélve GridBagLayoutra
megszűntek).