[Java lista] Hibernate commit ?

Keresztes József jkeresztes at vati.hu
2008. Feb. 7., Cs, 10:51:31 CET

Sziasztok !

Kísérletezek a Hibernate-tel és egy számomra érdekes dolgot tapasztaltam.
Én úgy gondoltam ha egy tranzakcióra nem adok ki commit-ot, akkor az
nem is fog bekerülni az adatbázisba véglegesen. De nem így van, íme a példa:

Session session = Hu.getSessionFactory().openSession();
session.beginTransaction();
Orszag orszag = new Orszag();
orszag.setNev("Zimbabwe");
session.save(orszag);
session.flush();
//session.getTransaction().commit();
//session.close();
Hu.getSessionFactory().close();

Vagyis ha a session nincs commit-álva, és nincs lezárva sem, és így lezárjuk
a SessionFactory-t, akkor sajnos egy commit kerül végrehajtásra, az adat végérvényesen bekerült az adatbázisba :(

Szerintetek ez így normális ?
A lezáratlan session-nél miért nem egy rollback történik a háttérben ?

Joe