[Java lista] eclipse-jee-europa-winter-win32, Ant, Java EE 5

István Viczián viczian.istvan at gmail.com
2008. Júl. 2., Sze, 23:35:00 CEST

Kedves Tamás,

a Maven komplex, és elegendő időt töltöttem a megismerésével, az
egyébként nagyon jó, és nem Maven-eseknek is erősen ajánlott Better
Builds with Maven (http://www.exist.com/?q=node/151), szintén ingyenes
könyv nagy részét végigolvastam. Erősen használtam, órákat
foglalkoztam csak a build folyamattal, és nem hozta meg azokat az
előnyöket, amiket vártam tőle. Úgy gondolom, projektje, embere,
ízlése, stb. válogatja, hogy mikor jó használni és mikor nem. Én egy
olyan projektben vettem részt, amelyet kevesen fejlesztettünk, egy
helyen, egy modulból állt, azaz pont nem olyan környezetben
használtuk, ahol az erősségeit kihasználhattuk, és csak a
robosztusságából eredendő hátrányaival találkoztunk. Opensource,
distributed fejlesztésnél, ahol csilli-villi honlap generálását is ki
lehet használni a sok plugin-nek, vagy ahol sok modul van, bonyolult
függésekkel, bizonyára sokkal hasznosabb.
Mi konkrét érveket hoztunk fel, hogy miért nem tetszik (belátom,
erősen szubjektívek lehetnek), de sajnos az erre jött "béna vagy
hozzá, ezért nem működik" érv számomra kevés a meggyőzéshez. És ha egy
könyv és több óra alkotás után nem lehet belőle kézreálló, és ismétlem
projektre/emberre szabott megoldást kihozni belőle, akkor ez is egy
érv lehet a használata mellett vagy ellen?

Szóval próbáljátok ki, és döntsétek el, hogy tetszik, vagy nem.
Tanulni biztosan fogtok belőle, mert rengeteg jó ötlet van, amit át is
vettem belőle projekt szervezésileg.

De szerintem ez hitvita, olyan, hogy a JAR-ok legyenek-e repo-ban,
vagy legyen SNV-ben. Kinek mi tetszik. Én elmondtam, nekem mi. :)

Viczi