[Java lista] eclipse-jee-europa-winter-win32, Ant, Java EE 5

Tamás Cservenák tamas at cservenak.net
2008. Júl. 3., Cs, 00:29:27 CEST

Ok, bocs, felreertes ne essek!

Nem hitvitat akartam kezdeni :)

Csak azok az ervek melyeket felhoztatok, nem helytalloak, ennyi.

- A maven csak a "clean" goal kiadasakor "fordít, importál, másolgat,
generál". De ez ervenyes minden build tool-ra, mint az Ant, Make, stb. Clean
nelkul ezt _nem_ teszi egyik sem.

- A maven "live" fejlesztesre esszeru a projektet eclipse-be "importalni",
erre kulonbozo modok lehetsegesek: m2eclipse, q4e, maven-eclipse-plugin vagy
kezi. Egyes megoldasok meg a Junitok eclipse-szeru futtatasara is
lehetoseget adnak ("ugy dolgozol a projekten mint barmely mas eclipse
projekten"). Nem kell minden kodmodosulas utan CLI es "mvn clean install".
Mert az ugy _tenyleg_ hosszu :)

- A "mindent lépten-nyomon újra össze akar szedni" csak ket fele keppen
tudom elkepzelni: SNAPSHOT depsjeid vannak, es a recheck policy valami
nagyon kicsi (tehat allitsd at), VAGY minden egyes build elott kitorlod a
local repo-t? (Ilyet is lattam mar advanced juzereknel) :) Mas magyarazatot
hirtelen nem tudok.

- "importált repository elemet mondjuk egy saját modulra", itt gondolom
"deployed artifact"-ra gondoltok. Hat igen, nem egyszeru, de megteheto
tobfelekeppen: a) hasznald ugyanazt a nevet, de "kereszteld at" a verziot,
pl. junit:junit:3.8.2 helyett install a local repo-ba mint
junit:junit:3.8.2-rev123212-super-modified es modositsd a POM-ot. Ennyi.
Termeszetesen, ezzel a build csak "kontrollalt" kornyezetben lesz buildable.
Vagy, b) telepits MRM-t (Artifactory, Archiva, Nexus, Proximity), es
"spoof"-old a public repo-t a sajatoddal.

- "nekem viszont a könnyű debug miatt inkább a forráskódból generált
változatot" -- roviden: use classifiers. Tehat deploy-olj pl. egy "sima" es
egy "debug" classified artifact-ot. Te hasznald a "debug"-ot.

- "fél világ összes különböző ilyen-olyan konfig-szerű állományát át kell
írni hozzá" -- a fenti kettohoz egy-egy sor tartozik a POM-ban (kiveve a b)
esetet ahol semmi sem valtozik a POMban)

Es visszakerdezek/feleselek (sic!):

- "Módosítasz egy sort az egyik projektben, és ki akarod próbálni". Ez alatt
mit ertunk? JUnit? Vagy "QA" tesztet? Vagy... (azt amire nem merek
gondolni?)  ;)

- A Mergere konyv mar lassan ket eves (olv. elavult), es a Mergere is
megszunt mar. A Sonatype az ropogos es friss :)

- A Maven egyik kidobando feature-ja a site, pedig pont ezt emlited. A
fejlesztok idokozben rajottek, hogy van sokkal jobb tool is, pl. XSite. A
mvn site az valojaban a reportok miatt erdekes (javadoc, xref, emma,
findbugs, stb), a csilivili szajtokat XSite-ban tessek csinalni (ja, van
maven pluginja ;)

- Es vegul, amit tul sokan nem akarnak megerteni: a Maven az nem egy CLI
build tool, hanem _infrastruktura_. Tehat, letoltod az apache.org-rol es
belovod, buildelgetsz itt es ott. Ez mukodik nalad otthon es egy
garazscegben (1-2 szemelyes). De nem egy rendes helyen. Nem am. Oda
infrastruktura kell. Ez van sajna. Fabol vaskarikat.... kivaltani ezeket
elegge nehez es veszelyes.

- Continous integration? Headless build? Ezekre a Maven-t kiveve csak az Ant
v. (brr, hardcore) Make a jo. Tehat aki kizarolag Eclipse projekteket gyart,
az felejtse el ezeket (haha, hacsak nem hasznalja a Sonatype Tycho-t :)  LOL

Legrovidebben: RTFM ;)

Udv,