[Java lista] Elektronikus formanyomtatvány

Zsombor gzsombor at gmail.com
2008. Jún. 9., H, 23:27:47 CEST

2008/6/9 István Viczián <viczian.istvan at gmail.com>:

> Ăśdv,
>
> azért ettől függetlenül remélem a probléma megoldható. :) Az XML
> formátumban való megadása mind a kérdőívnek, mind az adat
> visszajutásának szinte biztos (ha nem valami PDF alapú megoldás lesz),
> így adódik a kérdés, hogy az XML adatbázisba töltését hogyan lehet a
> legszebben megvalósítani. Persze vannak mindenféle binding technikák,
> akinek ezekkel van tapasztalata, meghallgatom, de itt a lényeg, hogy
> ezeket a binding-okat az űrlap szerkesztőben lehessen megadni, vagy
> akár a sémát ez alapján lehessen kigenerálni. Ehhez meg annyira ne
> [...]

Persze megoldható :) A problémát az bonyolította, hogy egyrészt verziózni
kellett a különböző formokat, másrészt meg az al-formokra be lehetett
állítani, hogy tetszőleges sokszor hozzá lehetett adni az elkészült
dokumentumhoz (mindezt rekurzivan, pl ilyen ismétlődő kontakt form, benne
ismétlődő telefonszám form), valamint hogy a beirt értékeket külön táblában
is le kellett tárolni, nem csak a dokumentum XML-ben, a kettő között volt
egy XPath tábla is, ami megmondta, hogy mi hol és hogyan felel meg, stb,
stb.
 Alapvetően az volt szerintem a fő probléma, hogy a követelmények
folyamatosan bővültek, a kliens igen nehéz eset volt, s ha az elején tudtuk
volna amit a végén, akkor egész más lett volna minden :) De ez így szokott
lenni.
 Amúgy ingatlan szerződésekről szólt az egész.

Zs