[Java lista] Egyszeru program vedelem

Marai Laszlo lists at atleta.hu
2008. Már. 13., Cs, 15:37:36 CET

On Thu, 13 Mar 2008 13:56:20 +0100
Stef <stefhun at gmail.com> wrote:

  Hali!

> Ez érdekelne enegem kicsit részeletesebben: "vasarlo nevet egy
> ketkulcsos titkositassal elkodolni" módszer. Tudnál erről többet is
> írni?

Licensz kulcs generalasra jo lehet egy PGP szeru algoritmus. Fogsz egy
rakat veletlen byte-ot, meg a hash-uket es a ketto kozul az egyiket
lekodolod egy titkos kulccsal. A kliensekben legyen benne a titkos kulcs
publikus parja, igy le tudjak ellenorizni a licenszet (a titkositott
adatot visszakodoljak, ujra kiszamoljak a hash-t es megnezik, hogy a
ketto egyezik-e).

A felhasznalo nevet en sem ertem. Talan arra jo, hogy neked ne kelljen
adatbazist vezetni arrol, hogy kinek milyen kulcsot adtal ki, hanem azt
is belekodolod a veletlen adatok melle. Akkor viszont mindenkepp erdemes a
licensz-t meg egy szimmetrikus kulcsal is lekodolnod, hogy a felhasznalo
ne lassa, hogy pontosan mi is a licensz felepitese. Az ugyanis elvileg
segiti a titkos kulcsod visszafejteset.

  atleta