[Java lista] agile development

ern0 ern0 at linkbroker.hu
2009. Aug. 11., K, 14:50:50 CEST

> A design pattern-ek feleslegesek voltak?  Hiszen kb. azokra a
> problémákra te is ugyanazt a megoldásokat adtad volna.

Én, mint autodidakta, azt mondom, hogy nem is az a jó ezekben, ami
bennük van. Elolvastam egy design patterneket bemutató könyvet, a
szokásos eredmény: 80% megvolt, 10% sose kell vagy túl vékony, 10% újdonság.

Számomra az öntudat volt a legfőbb eredmény.

1. Az, hogy felismertük, hogy ezek design patternek, és hogy véges
számuk van, és hogy minden prg (de legalábbis modul) valamelyiküknek egy
esete, semennyi vagy kevés eltéréssel, amelyekre a megoldás nagyon
hasonló. Nem haszontalan, ha tudod pl., hogy az, amit csinálsz, egy
design pattern azzal a kivétellel, hogy itt ilyen-olyan nyomatékos
indokkal megsérted a standardot.

2. Innentől kissé máshogy néztem a problémákra. Nem mondom, eddig is
felismertem a design patterneket, de most, azon felül, hogy nevén tudom
nevezni őket, mindenütt másutt is meglátom a design pattern fogalmát
(vagy a rokon fogalmakat). Pl. ha úgy vesszük, a for ciklus is egy
design pattern, még ha egészen triviális is. Vagy hogy milyen formátumú
konfig file-t alkalmazol. Vagy azóta bátrabban wrappolok pl., mert bár
le is írták, de rá is jöttem, hogy egy wrapper nem költséges, az viszont
milyen jó, amikor egy eredetileg vékony wrappert bővíteni kell.

3. Bátrabb vagyok elsőre köcsögségnek tűnő dolgokat csinálni; konkrétan:
mindig is utáltam az összetett feltételeket, mert azt csak elkúrni lehet
igazán - erre kitaláltam hogy 1x lefutó do..while(false) ciklus előtt a
condition result felveszi a default értéket, és a "ciklus" belsejéből
feltételesen break-elgetek ki, a ciklus után meg if(result). Sokkal
olvashatóbb, és nem lassabb, mint egy bonyolult kifejezés kiértékelése,
ugyanúgy cmp/beq hegyekké fordul, talán kettővel kevesebbé, viszont így
meg te mondod meg az eval sorrendet.

 > ha egy barna haju, feherkopenyes, szemuveges maca mondja a
 > TV-ben azt, hogy "kirohad a fogad a szadbol, ha nem mosod, kisfiam",

A leginkább talán ez a graffiti illik ide: "normális ember nem szemetel,
a többieknek meg tilos". Ha tudsz programozni, akkor úgyis menni fog, a
többieknek meg ott vannak a hárombetűs módszerek.
--
ern0.scene.plus4.amiga.code.muzak
Haben Sie Fragen?