[Java lista] agile development

Cserep Janos cserepj at szeretgom.hu
2009. Aug. 11., K, 16:34:43 CEST

> Igen, a programozás technológiája órán is voltak olyan
> érdekes vagy hasznos dolgok, amikre mindannyian felébredtünk, vagy
> hirtelen abbahagytuk az ulti kártya keverését...

Ennek az ellenkezőjét nem állítottam, viszont az is tény, hogy a téma
akkori kurrens állapotához képest generációkkal elmaradott anyagot
adtak át, aminek a hasznosíthatósága alulról konvergált a nullához. Az
UML téma beemelése (nektek már az volt, nekünk csak szakirányon jött
elő) ezen némileg javított, de nem sokat. Egy most végzett
egyetemistának lehet az egyetemen szerzett gyakorlati tapasztalata pl.
test driven development, unit testing, continuous integration
témakörben? Remélem igen, mert igény az "iparban" az lenne rá - csak
hogy még egy elcsépelt villanykari frázist bezsúfoljak ebbe a
mondatba:).

> Fura, ha valaki nem érzi mennyit adott neki az egyetem, mert tény, hogy voltak fölösleges
> ismeretek, és mindenki mást hasznosít az ott tanultakból (lehet, h nem
> tudatosan), de azért szerintem kár nyilvánosan fikázni.

Egy diplomát adott kérlekszépen, ami tök jó. A megtanított ismeretek
95%-ra nem emlékszem, nem váltak készséggé, nem tudom őket
hasznosítani a napi munkám során. Ettől függetlenül hasznos volt, sok
ismerőst, barátot adott az egyetem, akikkel össze-összefutunk akár
szakmai, akár magánéleti síkon, és ez is tök jó. A PT az meg
kimondottan nem volt hasznos, antik, elavult, már akkor sem
használható tananyagból kellett vizsgázni, és ezen a véleményemen nem
igazán tudok változtatni, sajnálom.

A "nyilvános fikázást" nem igazán értem - arról beszélgettünk, hogy az
Agile, mint kurrens projekt-szoftver-csapat management paradigma (nem
tudok most rá jobb szót) mennyiben bullshit és mennyire hasznos -
ennek keretében merült fel, hogy szerintem sokkal kevésbé bullshit és
sokkal inkább hasznos, mint pl az amit az egyetemen ugyanebben a
témakörben (PT) tanítottak, tanítanak. Lehet, hogy azért, mert sokkal
több benne a pszichológia és jobban követi az emberi
viselkedésnormákat (mondjuk szebben: az üzleti igényeket), mint a
vonalzóval-körzővel megrajzolt waterfall/RUP/SSADM stb. módszertanok,
nem tudom.