[Java lista] állás keresés

istvan.ketler at lhsystems.com istvan.ketler at lhsystems.com
2009. Feb. 13., P, 13:03:32 CET

Szia,

> Köszönöm mindenkinek a választ, igazán hasznosak voltatok,
> mint Sodor szigetén a gőzmozdonyok.

Kollega úrnak szintén kiskorú gyermeke vagyon?

> Szerintem egy igazi prgmozó legfelsőbb helye a vállalati
> hierarchián a vezető prgmozói poszt, amiként maga tervezhet
> és architektelhet (csak hogy fitogtassam az újonnan tőletek
> megtanult szavakat - btw ezt még meg se köszöntem, örök hálám
> -) is, meg esetleg dokumentálhat.

Velem is fordult elő, hogy 8 évig céget vezettem és vezető fejlesző voltam (kicsi cég voltunk). Teljesen lekötött a kettő együtt, a világra nem tudtam figyelni. Ez a kilencvenes évek elején-közepén volt. Közben olyan apró, jelentéktelen változások történtek a szakmában, mint mondjuk megjelent és széles körben elterjedt az akkor még jobbára statikus internet, egyre jobban teret hódított a LAN, megjelent egy-két jelentéktelen programnyelv (például a Java), egyéb apróságok (mondjuk ez utóbbit pont a nyolc év vége felé vettem észre, szerencsére még idejében). Nyolc év után mindenesetre azt láttam, hogy tudásom igen szűk területre zsugorodott. Gyors váltás, cég kidobva a kukába, és négy év kemény munkába került, hogy ismét felhozzam magam. Azóta jobban figyelek, bármennyi is a dolgom... Mindenesetre amikor elkezdtem a szakmát, akkor még voltak "polihisztorok", akik mindent tudtak a szakmáról. Ma már jó alaposan szétspecializálódtunk, és mindenki a saját szűkebb területét látja csak igazán.

Szóval egyetértek, valami ésszerű méretű, lehetőleg több technológiát is használó cégben valamiféle szakmai vezetői pozíció, ami továbbra is lehetővé teszi a tervezést, esetleg prototípusok vagy komponensek írását. Nagyjából eddig jó eljutni, tovább az menjen, akiben több a menedzseri hajlandóság (ami persze szintén nem az ördögtől való, csak más). Olyat is ismerek, aki végül elment a cégtől, mert túl magasra emelkedett, több lett a papírmunka, kevesebb a szakmai meló (kevesebb móka, több fejfájás). Ez komoly csapda, mert visszamenni alacsonyabb pozícióba elég nehéz (sok sörbe és magyarázkodásba kerül, de úgysem hiszi el senki, hogy nem visszaminősítettek "valami" miatt).

Azt mindenesetre megjegyezném még, hogy dokumentálni már nem minden programozó szeret, sőt. Tapasztalataim szerint tízből jó ha egy szeret, és harmincból jó ha egy tud.

Üdvözlettel,

Iván

Sitz der Gesellschaft / Corporate Headquarters: Lufthansa Systems Hungaria Kft, Budapest, Fövarosi Birosag 01-09-463417
Geschaeftsfuehrung / Management Board: Monika Houck