[Java lista] Maven local repo beallitas

Tamás Cservenák tamas at cservenak.net
2009. Okt. 30., P, 13:49:05 CET

Hat igen, a felteltezesek....

A JBoss repo sajnos a legpiszkosabb maven repo (esetleg a Sun szegyene, a
dev.java.net M1/M2 repo vetekszik vele, melyek kozott meg keresztbe mutato
fuggosegek is vannak!), es egyben a legellensegesebb a Maven Community
irant. Es ezzel sok kart tesznek maguknak is, es masoknak is. A JBoss sajnos
hajik arra, ahogy ti is latjatok, hogy "sajat build"-eket rak ki _nem_ sajat
groupId-alatt (pl. vannak ott org.apache.maven groupId cuccok is!), es meg
verziot sem "billent" (pl. 1.0.0-JBOSS-CUSTOMIZED vagy akarmi). Es ezzel
teljesen "ellehetetlnitik", ne mondjam ki*sznak sokukkal. Ne is emlitsem a
metadata hibakat, mellyel "elteritik" a maven plugin resolution-t, ha az
illeto nem vigyaz (pl. plugin version lockdown, amit a 2.0.10-ben javitottak
asszem).

Ez igy volt ezelott egy par honapig. Majd a nagy felhasznaloi zarja valo
"valaszkent" a JBossz nagy okosan letorolte az "org/apache" foldert a
repojukrol.... ezzel ujabb rugast adva es sertve az "eternity" elvet. Mit
gondolsz, mi tortent ezek utan azokkal a felhasznalokkal, akiknek igy vagy
ugy de stabil build-juk volt a JBoss repot hasznalva.... egyszerre minden
megszunt mukodni. Es ki a bunos? Hat a Maven termeszetesen: nem a JBoss repo
maintainer, nem a juzer aki "viragrol viragra" ugralgatott tudatlanul. Ez
egy tipikus pelda, hogy egy rosszhiszemu csapat hogy tud kiszurni a
tobiekkel, illetve mennyire "serulekeny" a Maven okoszisztema. Ebben az
esetben a MRM a "gumi", es sajnos kotelezo kellek a mai vilagban :D

Egyetlen egy "igazsag" (canonized) forras van: a central repo. Legalabbis
ami a Maven es holdudvarat illeti.

A MRM "hiba" ami emlitesz nem MRM hiba, hanem

a) a JBoss es/vagy a tudatlan Maven juzer hibaja
b) a MRM admin hibaja (legalabbis ha Nexus a MRM), mert: pont a MRM az, ami
"kivedi" es segit izolalni a kornyezetedet az ilyen "hulladektol". Tipikus
pelda: maven plugin aminek a groupId-je "org.apache.maven" vagy
"org.codehaus.mojo" CSAKIS a central-bol johet (mert a tobbi az 99%
"buheralt", mint pl. JBoss): es ez a Nexus-nal egy Route. A tobbi pedig
WhiteList/BlackList-nek hivja azt hiszem... A JBoss repobol csak a JBoss
csoportnak az artifactjait kerem, a tobbit koszonom szepen, de NEM!

Guice-t a guice "forrasan" keresd, ne a JBoss-nal.... es vakon ne bizz
semmiben sem, meg a Maven-be sem! Szerezz gumit!

Thanks,
~t~