[Java lista] forráskód védelme

Gábriel Ákos akos.gabriel at i-logic.hu
2009. Sze. 25., P, 07:55:13 CEST

Marai Laszlo írta:

> Illetve nem tetszik, gondolom. :) De ilyen feltetelezesekkel azert
> nagyreszt nem az emberek elnek, hanem a management es leginkabb talan nem
> is arroganciabol, hanem hozza nem ertesbol. Fogalmuk sincs rola, hogy a
> kod olvasgatasa es megertese siman tobb energia, mint ha magatol talalja
> ki a konkurrencia, hogy hogy kell az adott dolgot megcsinalni. Ha erre

Ezt persze hozzáértőként nem gondoljuk komolyan. A szoftver elkészítése
természetesen nem csak a megírásából áll. Hanem dokumentáljuk és
teszteljük is. A tesztelt és hibamentes szoftver baromi sokat ér.
Ha mondjuk van egy szoftver komponensed, amit 100eFt-ért tudsz egy
ügyfélnek eladni, de az elkészítése egymillióba kerül, akkor nyilván nem
örülsz annak, ha illetéktelen kezekbe kerül.

Az open source egy jó dolog, én is nagyon hiszek benne, de annyira már
vagyok öreg, hogy lássam, mégsem jó a világon mindenhova. Ha van egy
cég, aki fejlesztet veled valamit, ezzel üzleti előnyhöz akar jutni,
akkor nem fog örülni neki, ha a szoftvert publikálod.

> meg radobnak egy sima obfuszkatort is, akkor meg mar boven nem eri meg
> nezegetni. De hat amugy sincs mit - azert ketlem, hogy itt a listan barki
> is olyan kodot irna, amit a szoftver nyomogatasaval, nezegetesevel ne
> lehetne tokeletesen megerteni. Ez reszben neked valasz, reszben csak
> hozzaszolas a temahoz. ;)

Természetesen minden szoftvert újra lehet írni a nulláról, a
specifikáció ismeretében. Sokszor érdemes is. De pl. én bízom annyira a
csapatomban, hogy a mi dolgainkat nemigen tudnák effektíven utánunk
csinálni.

Üdv,
Gábriel Ákos
manager :)