[Java lista] Liferay

Auth Gábor auth.gabor at javaforum.hu
2009. Sze. 25., P, 17:03:03 CEST

Halihó!

Komáromi Zoltán írta:
> A problémám ott van, hogy sehol nem találok olyan portlet leírást vagy
> példát, ahol ejb lenne mögötte. Elolvastam x doksit de nem jutottam
> előrébb. Az rendben van, hogy mit kell írni a kódba, hogy egy entitást
> írjon le, de ehhez szükség lenne egy EntityManager példányra is. Hogyan
> férek hozzá a Liferay EntityManageréhez? Probléma az, hogy ha a
> jdbc/LiferayPool-ra definiálok egy Hibernate-s PersistenceUnit-ot, mert
> e nélkül a '@PersistenceContext EntitiyManager em' kivételt dob, akkor
> is az em null lesz.

  Nos, a LifeRay önmagánan kezeli a saját adatforrását. A portleted pedig
szinén önmagának kezeli a saját adatforrását és a saját EJB szolgáltatásaig
hívja meg a saját EAR keretein belül. A LifeRay (vagy más portál rendszer) ott
jön be a képbe, hogy meghívja a portleted a neki szánt paraméterekkel, majd a
portleted által összeállított HTML fragment-et integrálja egy közös oldallá.
  Tehát röviden: a portlet.ear fájlodban lesz minimum egy portlet-ejb.jar és
egy portlet.war, ezt deployolod a portál alá, és nem is veszel tudomást a
portálról a portletedből.
  Ha tudomást akarsz venni a portálról, akkor szívás van, erről nem
rendelkezik a specifikáció, őskáosz van abban a tekintetben, ha le akarod
kérdezni a portál egy oldalának a címét vagy egy meghatározott portál oldalra
akarsz ugrani, vagy ha a bejelentkezett felhasználóról akarsz többet
megtudni...
--
http://www.javaforum.hu -=- http://www.enaplo.hu
Auth Gábor -=- http://www.javaforum.hu/web/10/authgabor