[Java lista] [spam] [off] fizetesemeles

Auth Gábor auth.gabor at javaforum.hu
2010. Dec. 8., Sze, 21:44:49 CET

Hi,

2010. december 8. 10.01.36 dátummal Keresztes Jozsef az alábbiakat írta:
> Szerintem egyetlen hatásos módszer van: állást kell váltani.

  Ahja... főleg amikor az ember azt hallja, hogy szó sem lehet
fizetésemelésről, ne is álmodjon az ember prémiumról vagy jutalomról, örüljön
az ember, hogy van hol dolgoznia, örüljön annak, hogy annyi a munka, hogy
túlórázni kell... aztán amikor odamegy a főnökhöz, hogy ő felmondana, akkor
jön a meglepődés, hogy miért megy el a legjobb ember... sok helyen nem tudnak
megfelelően kommunikálni megszorításokat vagy problémákat.

  Nagyobb helyeken további probléma a HR, amely ugye önálló állam sok cégnél,
s nekik darab-darab az ember - van olyan pólóm, hogy 1 FTE = Full Time
Employee... sokszor hónapokba kerül elmagyarázni nekik, hogy ha szívatni
kezdik az összes dolgozót, mert éppen rossz a cégnek, akkor a jobbak le fognak
lépni, és őket drága lesz pótolni.

> Én pl. szinte mindig azonnali hatállyal mondtam fel a munkahelyeimen,
> sose került szóba hogy maradás esetén fizetést emelnének. Viszont olyan sem
> fordult elő soha hogy nekem mondott volna fel valaki

  Én eddig mindig hagytam legalább két hónapot a cégnek, hogy felkészüljön a
pótlásra, most éppen három hónapot hagytam a vezetőségnek arra, hogy keressen
embert, ha akar. Nem szeretek ajtócsapkodva kilépni sehonnan, eddig kifizetődő
volt, és kicsi a magyar IT piac is, hamar körbe lehet érni... :)

  A béralkut egyszer fogadtam el, amikor látszott, hogy a cég szarban maradna,
így maradtam még két hónapot, amíg lezárult az adott projekt, de többnyire nem
a pénz az, ami vonz vagy taszít egy állásnál.

> Nincs pótolhatatlan ember, és nincs pótolhatatlan munkahely sem.

  Erre szoktam mondani, hogy ha bedugod az ujjad egy pohár vízbe majd kihúzod
és nem marad lyuk, akkor pótolható vagy. :)
--
http://www.javaforum.hu -=- http://www.enaplo.hu
Auth Gábor -=- http://www.javaforum.hu/web/10/authgabor