[Java lista] Válasz: Version control

Tamás Cservenák tamas at cservenak.net
2010. Már. 4., Cs, 17:36:18 CET

En szemelyesen nem eszem meg Martin-nak a cikkeit feltetel nelkul, de
meghallgatni meghallgatom.

O is csak ember, es tud nagy baromsagokat irni:

http://twitter.com/martinfowler/status/7246023577

Amit pedig a Peter altal emlitett cikkben ir, azt annak a tukreben kell
olvasni, amit egy regebbi cikkeben leirt: annyira lelkesult az SVN irant,
hogy a _teljes_ home konyvtarat verziozta! (vagy valami hasonlo). Igen, a
Martin bacsi. :)

Git az igazi szamomra (egyetlen komolyabb problemaja van), de mindketto
merfoldekkel jobb a tavoli SVN-tol .Nagyon sok esetben az SVN szerver es a
te geped nem egy LANon vannak, es az SVN fo ellensege a halozati latencia
ami lokalis LAN-okat kiveve altalaban hatalmas szokott lenni. A savszelesseg
_nem_ segit, pedig a szolgaltatok csak azt "toljak", a latenciara rakerdezve
altalaban meg szamot sem tudnak mondani. Te merheted meg, _miutan_
megrendelted es bekotteted a netet, de akkor mar altalaban keso.

De valojaban aki egyszer is lefekudt a Git/Hg valamelyikevel, nem kivankozik
vissza a CVS/SVN vilagaba. A Git hihetetlenul (komolyan! DE KOMOLYAN) gyors,
ha SVN vilagabol erkezel. Es hihetetlenul "okos". A fenti emlitett problemak
(merge, "kitorni a szabalyrendszerbol es gaz van", stb) mind igazak a
SVN-re, de egyaltalan nem igazak a Gitre. En csak neztem, miutan hosszu
gondolkodas utan SVN utan belemereszkedtem a Git hasznalataba.... azota is a
Git es a Github a legjobb baratom.

Nalunk a Contegix hosztolja az SVN reposunkat (ugyanaz a ceg es subnet ahol
a maven central is van), mikor kint voltam SF-ban, a SVN jo volt, de Nexus
branch merge eseten igy is jutott ido egy-egy cigire. Szegeden mar tusolni
is tudok (volt LANnet, most Kabelnet). Lassan mozdulunk ki GITre, es azt
kell mondanom, hogy a GIT jo az egeszsegemre, de a higieniam az megcsappant
:D

==

Ami pedig az eclipse SVN integraciot illeti (mindketto): hasznalhatatlanok.
De tudvalevo, hogy nem a subclipse/subversive programozokkal van a baj, mert
ugyanezekkel a gondokkal kuszkodik a M2e Maven integracio, ez pedig az
idiota "resource abstraction" ami az eclipse-ben van.... "File is outdated,
refresh..." valaki?

Thanks,
~t~