[Java lista] OSS

Gábriel Ákos akos.gabriel at i-logic.hu
2010. Már. 29., H, 17:08:06 CEST

On Mon, 2010-03-29 at 16:36 +0200, Tamás Cservenák wrote:
> Sziasztok,
>

> nagyon gyakran látom "hazai körökben", hogy kicsik és nagyok, szakik
> és laikusok, de a lagbosszantóbb, hogy a kollégáim nem tudják, nem
> értik mi az az Open Source és hogy működik.
>

> Továbbá, az a tapasztalatom, hogy Magyarországon Java körökben nem
> "menő" az Open Source részvétel.

Szerintem csak nem látod.
Attól, hogy nincs (nagyon híres) magyar projekt, nem jelenti azt, hogy
nincs egy csomó hibajavítás, tesztelés, apró fejlesztés magyar részről.
Simán van.

Kisebb projektek önállóan is vannak.

Szerintem nem fontos "híresnek lenni". Get a life és hasonlók :)

> Tudom, vannak menő magyarországi OSS projektek (MPlayer itt indult
> tudtommal), sok mas linuxos is, de mégis, hol a Java? (igen, tudom,
> spekulálok, nincs adatom). És én főleg a Java projektekre gondolok.

Adempiere-ben benne vagyunk, Liferay-ben benne vagyunk, és ez csak a mi
cégünk. Rizsi mester (ex employee) vagy 2-3 sourceforge-os projekt
indítója.

> Számomra kitűnő és szívmelengető példa amit a Verhás testvérek tettek
> (céget vagy manufaktúra nevet nem említek mert az reklám lenne :P ).
> Miért nincs több ilyen? Miért nem jellemző ez? Miért gondolja az
> egyén, hogy valami X cég jobb "ugródeszka" mint az OSS?

Van ilyen cég szerintem nem kevés. Az egyénnek meg alapvető érdeke, hogy
megéljen. Megélni meg ott tud, ahol fizetést adnak, mindegy hogy az
adott cég open-source vagy sem.

--
Üdvözlettel,
Gábriel Ákos