[Java lista] OSS

Szomor Attila aszomor at computertechnika.hu
2010. Már. 30., K, 07:56:02 CEST

Sziasztok,

Magam rászéről kb. 1995-től használom a Debian-t és majdnem ettől az
időtöl az Apache/PHP/MySQL-t is, azt vettem észre, hogy amikor a projektek
elérnek egy szintet onnatól az OS-t is képzett és jól fizetett szakik
készítik. Áttérve a Java világra, hogy csak a legnagyobbakat említsem az
Apache és Eclipse projekteknél is ezt látom. Magyarországon nincsenek elég
nagy cégek kivéve egy kettő pl. MOL és OTP, de azok nem a
számítástechnikából élnek mint a fentieket támogató IBM,- Oracle,- stb.,
szerintem ide vezethető vissza miért kevesebb a magyar OS termék. Ez csak
az egyik ok a másik, hogy ma a magyar piacon lévő termékek kb 30%-a még
DOS-os és kb. egy másik 60% pedig Client/Server megoldás ebből jól látszik
hogy a lemaradásunk itt kb 15-20 év, így ezeket nem megnyitni kell hanem
bezárni! Ezen okok miatt szerintem csak hobosításra van esély, de ez is
milyen szép lenne, ha lenne, amikor egy OS közelébe kerülök azt látom,
hogy csak magyarul nem tud a szerencsétlen!!!
Szerintem a FSF mintára kellene alapítani egy FJF-t és azt kis magyar
vállalatok és vállalkozások is tudnák támogatni közös örömünkre, addig is
az adóm 1%-át az FSF.hu-nak adom, a következő JUM-on alapítsátok meg a
FJF-t és jövőre oda adom sőt a munkaadóimat is rábeszélem egy kis hav
apanázsra!!!

Attila.

--
Pécs is the European Capital of Culture in 2010