[Java lista] OSS

Elek Márton einstand at gmail.com
2010. Már. 31., Sze, 00:16:56 CEST

Lábjegyzeteim, kicsit bő lére eresztve:

1. Steve

>mit csinál a kubikos? Azzal amit adnak neki, azt amit mondanak neki.
>És mikor hazamegy, gondolom nem áll neki otthon is folytatni, pl. árkot ásni hobbiból.
>Őt megértem, hogy útálja azt amit csinál. De hogy egy felsőfokú végzettségű ember,
> aki sok-sok évet járt iskolába, csak azért hogy csinálhassa azt amit csinál,
>és ne _szeresse_ azt amit csinál ("eltűri", az megfelelő lenne, mivel mhelyen
>megcsinálja de otthon rá sem néz).... Azt nem tudom megérteni. Az elb...szott egy
> szitu lehet. Az ilyen munkába is útál járni, nem? És akkor milyen a
> munkamorálja? Nekem kubikos nem kell.

Nem vagyok oda kifejezetten az úriemberért (sőt), de a Stanfordi
beszédében van valami szimpatikus. Szeretem, ha valaki olyat csinál
amiben hisz. (Érdemes ez egészet elolvasni
http://news-service.stanford.edu/news/2005/june15/jobs-061505.html)

"I'm convinced that the only thing that kept me going was that I loved
what I did.
You've got to find what you love. And that is as true for your work as
it is for your lovers.
Your work is going to fill a large part of your life, and the only way
to be truly satisfied is
to do what you believe is great work. And the only way to do great
work is to love what you do.
If you haven't found it yet, keep looking. Don't settle. As with all
matters of the heart,
you'll know when you find it. And, like any great relationship, it
just gets better and better
as the years roll on. So keep looking until you find it. Don't settle."

Nekem ráadásul megadatik a luxus, hogy azt az ágazatot, amiben vagyok,
azt amit szeretek csinálni, meg is fizetik, elég jól. Van, aki
általános iskolában tanít, mert ő abban hisz. Az élmény ugyanaz, a
fizetés nem.

2. ops4j

Egyik kedvenc tömörülésem. Ez a projekt nyilvánvalóan azzal szemben
jött létre, hogy egyes intézményesült OS projektek már olyan nagyok,
hogy valójában csak a forrás nyílt, de ténylegesen kontributálni csak
sok patch beküldésén keresztül lehet, igazán beleszólni csak sok idő
után lehet. Persze tudom, sok tényezőt kell figyelembe venni, közös
ló, stb. Nekem akkor is szimpatikus ez a projekt. Regisztrálsz és a
regisztráció máris jó mindenre. Commitolni is. Mintha a forrás wiki
lenne.

Persze tudom számos ponton fogást lehet találni rajta. Engem akkor is
lenyűgöz ez a szabadság.

3. github, bitbucket

Sokan mondták itt is. Lenne OS projektem, de le kéne tisztázni,
dokumentálni, stb. Utána jöhet csak a host: google code, sourceforge,
java.net, stb. Nekem az tetszik a fenti siteokban, hogy arra
biztatnak, hogy minden további nélkül feltöltse az ember az éppen
aktuális projektjét. Csiszolatlanul, kócosan:  csak magamnak
csináltam, de bárki belenézhet a forrásba, mégha nem teljesértékű
projekt is. Én örülök, hogy terjednek az ilyenek.

4. Közhely

Iszonyú sokat tanultam mások kódjából. Ezek általában OS projektek,
amik valami miatt kellettek, vagy nem úgy, vagy nem voltak
dokumentálva, vagy ki akartam őket terjeszteni, stb. Ezeknek jó
részével a szigorúan vett munkám során nem találkoztam volna. Jó lenne
ha mindig lenne nekem is 20% saját projektidő a munkaidőmből (el
tudnám tölteni), de sajnos nincs. Olyan kalappal köszönünk, amilyenünk
van. És igen, nekem is elég korlátolt a szabadidőm, van családom,
kertem, stb. De valamikor muszáj volt megnéznem azokat a kódokat.

4. Saját kód; juszt se mutatnám meg; milyen minőség;

Én szívesen megmutatnám. Persze, hogy máshogy kódolok magamnak, mint
bent, de nem annyira máshogy. Szerencsére nálunk értelmes konvenciók
vannak. Ha meg értelmesek, akkor valahogy a saját kódjaimban is
nyomuknak kell hogy legyen.

És igen, a munkaadót is tesztelni kell. Vitatkozzon velem. Mondja el,
hogy neki mi nem tetszett. Én tudom (tudni vélem) a kódom
gyengeségeit, mert nem volt idő, mert csak prototípus, stb. De erről
lehet beszélni. Ha lehet dialógust folytatni az (esetleges leendő)
munkaadóval, akkor bármit megmutatok neki. Szeretek java kódról
beszélni.

+1 "A szaftos kód, amiben az OpenGL implementációt szidják, vagy az APIt"

nem kapcsolódik, de eszembe jutott a kedvenc bónusz kérdésem: Hol
találkozhatunk Kafkával a 6-os JDK kódjában?

üdv
m.

ps: Átolvasva talán egy kicsit fanatikusabbra sikeredett, mint szerettem volna.

Így megy ez.