[Java lista] adatbázis adatainak frissítése

András Csányi sayusi.ando at gmail.com
2010. Okt. 27., Sze, 21:25:41 CEST

2010/10/27 Dudás Zoltán <dudizoli at gmail.com>:

> Hali!
>
> Ez az első projektem JAVA-ban és még küzdök az elemekkel.... :(
>
> Glassfish 3
> JDBC Oracle 10g, tr. isolation: read committed
> ojdbc14_10_2_0_4_0.jar
> ibatis-2.3.4.726.jar
> primefaces-2.2.M1
> JSF 2.0
>
> Két problémám van, valószínűleg egy a gyökere mindkettőnek:
>
> 1. Ha NetBeans alól indítom a szerver alkalmazást, majd bezárom a böngészőt,
> aután újra elindítom, akkor
> az első adatbázishoz fordulásnál, ami egy update, hibaüzenetet kapok:

> [...]

Miért jó az neked, ha a NetBeans indítja a Glassfisht? Miért nem elég
a konzol? Milyen előnyöket ad? Ha konzolból akarod használni, akkor
először a Glassfisht érdemes indítani, hogy ne sírjon a 4444 port
foglaltsága - amit egyébként a NetBeans tesz magáévá, miatt.

A 2. problémádat okozhatja az is, hogy a böngésző cache-t használ.
Egy-egy módosítás után érdemes egy új böngészőt indítani és megnézni,
hogy ott is a régi adat van-e? Ha igen, akkor "mélyebben" van a
probléma. (Nem tudom, hogy webszervernek a glassfish mit használ és
annak milyen cache megoldásai, tulajdonságai vannak.) Ha nem, akkor
nocache opció a böngészőnek és hajrá! FF -nél a nocache nem jelenti
azt, hogy nem fogja alkalmazni, csak azt jelenti, hogy "csak"
néhányszor kell a refresh.

Jó munkát! :)

András
--