[Java lista] ThoughWorks technology radar szerint a Java döglődik

boci boci.boci at gmail.com
2010. Sze. 2., Cs, 14:18:46 CEST

Na belepofazok enis kicsit, mer eddig birtam :)

SZERINTEM resz kovetkezik.

A java ugyanolyan nyelv mint a JS, mint a ruby, mint a PHP es a
tobbi... az hogy az ember mit hoz ki inkabb azon mulik aki hasznalja
nem a nyelven. Ettol fuggetlenul mint javas fejleszto en azt veszem
eszre hogy a java elindult egy rossz iranyba (latva az java7 iranyat
meg foleg).

Szerintem a programozasi nyelvnek pont az a lenyege hogy a fejlesztest
tegye atlathatova es tisztava. Nincs jo vagy rossz nyelv, van aki
utalja ruby szabadsagat, van aki utalja a java kotottseget.
Itt inkabb az a baj hogy a Java-t a nagyvallalatok elkezdtek tolni, es
nem a feladat a lenyeges amit megkell oldani, hanem a programozasi
nyelv amin megirjak.

Persze lehet weblapot irni akar ASM-ben vagy C-ben is, es lehet
php-ben irni nativ alkalmazast is, csak szvsz nem mindegy hogy milyen
minosegben es azert altalaban a fejesztes sebessege is lenyeges...

Javanak tagadhatatlan elonye hogy kiscsillio lib/framework/stb van
hozza, viszont tapasztalataim alapjan a hatranya a nyelv
rugalmatlansaga.

Ezen felul az is problema hogy igen sokan raalltak Java tanulasara
mert azzal "lehet sokat keresni". Van nekem is ilyen ismerosom, a
feladatait megcsinalja mert azt kitanulta (servlet/jsp) de egy file
beolvasast 60 sorbol sem tudott megoldani...

szerintem :)

b0c1

ps: JS-mar iszonyat regota van server side, mar a kezdeti idogben is
volt. mostmeg ugye http://nodejs.org

ps2: Csak erdekesseg keppen, ruby, php, java, javascript mind 1995-ben
jelent meg :)

Skype: boci13, GTalk: boci.boci at gmail.com