[Java lista] Szoftver-tesztelés

András Csányi sayusi.ando at gmail.com
2010. Sze. 6., H, 00:48:34 CEST

2010/9/5  <istvan.ketler at lhsystems.com>:
> Szidjátok Verhás urat, az ő gépe küld ilyet, én meg ha outlookkal
> válaszolok, jól megkódolja... Amúgy az üzenet csak ennyi volt:
>
> Nem azt mondtam, hogy éles adatokkal tesztelj, csak azt mondtam, hogy az
> adatok mennyisége és minősége legyen olyan, amilyen a majdani éles
> rendszerben lesz. Ha százezres nagyságrendű járat lesz az élesben, amelyek
> ezres nagyságrendű origin-destination relációkat kötnek össze, és
> mindegyiknek lehet vagy 50 különböző paramétere (utasszám, terhelhetőség,
> hatótávolság, satöbbi), akkor ne tizes nagyságrendű járat két desztináció
> [...]

Várj.
Ha magát a funkcinalitást akarod tesztelni, akkor elég a kevés adat.
Nem a teljesítményre vagy kíváncsi, hanem arra, hogy azt csinálja-e,
amit kell neki. Boundary value analysis, döntési táblák, stb.

Ha a teljesítményére - mondjuk ennek előfeltétele, hogy a funkcionális
teszten átmenjen, akkor meg igenis meg kell hajtani olyan mennyiségű
adattal, amit az kezelni fog. Sőt, én abban hiszek, hogy ha van rá
keret, akkor az elvárt teljesítmény + 20% is belefér, hogy lássuk mi
vár ránk, ha a vártnál nagyobb a terhelés.

--
- -
--  Csanyi Andras (Sayusi Ando)  -- http://sayusi.hu --