[Javalist] Válasz: Re: szuperkezdő, doksit már olvastam és nem értem! maven kérdések

zamek zamek at vili.pmmf.hu
2011. Okt. 2., V, 21:35:53 CEST

hello,

10/02/2011 08:45 PM keltezéssel, Zsombor írta:

> 2011/10/2 Tamás Viktor <viktor.tamas at gmail.com
> <mailto:viktor.tamas at gmail.com>>
>
>     Nálam általában jól működnek ezek a pluginek (Maven, SVN). Annyi
>     van, hogy külső Maven-t adtam meg az Eclipse-nek, mert azt jobban
>     tudom kontrollálni ha kijön egy új verzió. A Maven Eclipse plugin
>     sem csinál (sokkal) többet, mint belehív a parancssori interfészbe.
>
>     Az SVN, hát igen. Ezzel kapcsolatban szerintem nem a plugint kell
>     elfelejteni, hanem SVN helyett Hg-t vagy Git-et használni.

nem szeretnek beszallni a flamewar-ba, de szerintem is sokkal jobb a git
mint az svn. Hogy tenyeket is soroljak, nehogy meggyanusitsatok, hogy
flamewar-t gerjesztek:

- tobb remote repository
- sajat local repository-bol is tobb lehet (en egy /home/git_backup
konyvtarba is mirror-ozom az osszes project-et, igy menteskor csak azt
kell kiirni )
- snapshot jellegu mentes (minden verziora vissza lehet lepni,nem kell
tag-elni)
- regresszio analizis ( nagyon ugyes dolog! )
- cherry pick merge ( felelmetesen hasznos, nem szunik meg a lokalis
fejlesztoi ag es csak a szukseges patch-ek kerulnek a remote repository-ba )
- patch sokkal kifinomultabb (ez alatt azt ertem, hogy kulonbozo
formatumban es parameterezett csoportositassal lehet a patch-eket
elkesziteni es bekuldeni, ill. vegrehajtas elott ellenorizni)
- keresesi funkciok messze jobbak
- nincs remote commit kenyszer. (ez alatt azt ertem, hogy ha hibas a
kod, nem kell bekuldeni a remote repository-ba, attol meg a lokalisba el
lehet menteni)
- patch-ek bekuldese email-ben
- nincs minden konyvtarban .svn, csak egy helyen. Barmely alkonyvtarbol
ki lehet adni git parancsokat, megkeresi felfele a .git repository-t.
(ez parancssorban sokat er, kattogtatasnal nem olyan lenyeges)

ha megis ra kell fanyalodni az svn-re git-svn kezeli a tavoli svn
repository-kat, ugy hogy lokalisan git van:)

Mindezt csak azert irom le, mert en is dolgoztam regen svn-nel es
_nagyon_ nem tetszett. Kis energiaval meg lehet tanulni a git-et es:
"sokkal tisztabb, szarazabb biztonsagosabb erzes"

--
  thx,
E-Mail: zamek at vili.pmmf.hu