[Javalist] Le roi est mort, vive le roi!

Gábor Garami gabor.garami at hron.me
2012. Május. 8., K, 02:04:32 CEST

Szia,

Ha a kozosseg szo kerul teritekre, mindig a HUP jut eszembe. Gyakorlatilag
a Drupal mindent lehetove tett, amire a kozossegnek szuksege volt. Ha Trey
nem lenne olyan vaskalapos, amilyen, a wiki is siman megoldhato lenne
Drupalban.

Tobb Confluence alapu oldalt lattam mar, elsosorban tudastar, illetve
hirportal kategoriaban. Azonban egy kozosseg nem csak ebbol a kettobol all,
illetve ennel sokkal tobb.

Megint csak a HUP jut eszembe, sokszor hihetetlen jo beszelgetesek
kerekednek egy hir kapcsan. Jo, persze so off is, de ez velejaroja a
kozossegi oldalaknak.

A Drupal egyreszt nemcsak tud magyarul, de nagyon sok magyar ember van, aki
aktivan kozre is mukodik a fejleszteseben es a projekt egyeb teruletein.
Masreszt pedig az, ahogyan a dolgokat kezeli, szerintem sokkal jobb
lehetosegeket nyujt egy kozossegnek, mint mas rendszerek. Arrol nem is
beszelve, hogy Drupalra epitettek/epitenek is kozossegi oldalakat.
Confluence nem surun jon szembe ebben a temaban.

De persze nem szeretnek abba a hibaba esni, hogy leragadok a Drupal
mellett. Ma mar a WordPress is remekul ki tud szolgalni egy kozossegi
site-t ugy, hogy mindossze ketto kiegeszitot kell csak felrakni hozza (egy
eros gepre..., de hat az a Confluence ala is elkel...). Maga a
gondolkodasmodja az, ami alkalmassa teszi erre, nem pedig az, hogy milyen
plugineket rakunk hozza.

Es bocs, de a forumtopikokat nem egy bohom fastrukturabol akarom
kibanyaszni, akarmilyen logikus felepitesu is legyen. A default Confluence
ugyanis ilyen.

Volt szerencsem latni jo szervezesu, kellemes Confluence alapu oldalakat,
es azt is tudom, hogy nagyon sok munka van mogottuk. En csak azt mondom,
sztem nem eri meg. Es ezek az oldalak inkabb hirportalok es tudastarak
voltak. Annak viszont kivaloak :-).

Garami Gábor
gabor.garami at hron.me
Skype: hron84
Tel: +36 20 235 9621

Sent from my T-Mobile G2
Ezt a levelet telefonról adták fel, ékezethibákat tartalmazhat.