[Javalist] Le roi est mort, vive le roi!

Auth Gábor auth.gabor at javaforum.hu
2012. Május. 8., K, 08:16:23 CEST

Hi,

On 2012. May 8. 02:04:32 Gábor Garami wrote:
> Ha a kozosseg szo kerul teritekre, mindig a HUP jut eszembe. Gyakorlatilag
> a Drupal mindent lehetove tett, amire a kozossegnek szuksege volt. Ha Trey
> nem lenne olyan vaskalapos, amilyen, a wiki is siman megoldhato lenne
> Drupalban.

  A HUP egy igen aktív közösség. Nem a Drupal miatt.

> Tobb Confluence alapu oldalt lattam mar, elsosorban tudastar, illetve
> hirportal kategoriaban. Azonban egy kozosseg nem csak ebbol a kettobol all,
> illetve ennel sokkal tobb. Megint csak a HUP jut eszembe, sokszor hihetetlen
> jo beszelgetesek kerekednek egy hir kapcsan. Jo, persze so off is, de ez
> velejaroja a kozossegi oldalaknak.

  Java esetén ehhez nem egy szoftver hiányzik, hanem maga a közösség. És ezt
mondták a HOUG-os emberek, mondták a JBoss-os emberek, mondták az IBM-nél,
mondták a LifeRay-es emberek és így tovább. Ami működik a Cseheknél, a
Lengyeleknél vagy a Spanyoloknál, az nem működik itt. És senki nem érti, hogy
miért.

> A Drupal egyreszt nemcsak tud magyarul,

  Ha ezen múlik:
http://www.meta-inf.hu/wiki/display/PLUG/Confluence+Magyar+Nyelvi+Modul

> Masreszt pedig az, ahogyan a dolgokat kezeli, szerintem sokkal jobb
> lehetosegeket nyujt egy kozossegnek, mint mas rendszerek. Arrol nem is
> beszelve, hogy Drupalra epitettek/epitenek is kozossegi oldalakat.
> Confluence nem surun jon szembe ebben a temaban.

  Confluence nagyon sok embernek nem jut az eszébe. Egyrészt Java alapú, ami
elég sok területen szitokszó, másrészt igen vastagon fizetős, hacsak az ember
nem kér OpenSource lincenct hozzá. Nincs értelme összehasonlítani az
elterjedtségét, mint közösségi oldal.

> Es bocs, de a forumtopikokat nem egy bohom fastrukturabol akarom
> kibanyaszni, akarmilyen logikus felepitesu is legyen. A default Confluence
> ugyanis ilyen.

  Igen, viszont jelenleg ott tartok, hogy a fórumban (és a levlistán is) olyan
kevés a forgalom, hogy szinte teljesen mindegy az alatta lévő technológia.

> Igen, a Drupal sokkal alkalmasabb egy kozossegi oldal kialakitasara (hirek,
> tudastar, forumok) mint egy alapvetoen wikinek tervezett szoftver.

  Lehet.

> Itt alapvetoen szerintem mindenki abba a hibaba esett bele, hogy van a
> megoldasok egy kore, amit ismer, es azt akarja rahuzni az epp aktualis
> problemara.

  :)

> Lassuk, mik lehetnek egy kozossegi portal kovetelmenyei:
> - hirek publikalasanak lehetosege
> - esemenyek meghirdetese, esetleg ezekre jelentkezes nyilvantartasa
> - tudastar, ez ket reszre bonthato
> - statikus tudastar, leirasok, howto-k, szakmai cikkek
> - dinamikus tudastar, problemafelvetesek megbeszelese, kozossegi beszelgetes
> (egyszerubben: forum)

  Igen, nagyjából ezekre van szükség. Az arányokat nem ismerem.

> Ezek kozul a Confluence csak a 4. pontban jo. Talan ra lehet venni, hogy
> adjon egyfajta megoldast az elso es masodik problemara.

  Ha nagyon szigorúan vesszük, akkor igen. Ha ugyanennyire szigorúan veszem a
többit, akkor a wiki funkcióra nem alkalmas egy portál motor se.

> Ami nekem szemely szerint a problemam vele, hogy egy wiki akkor is wiki
> marad, ha masnak hivjuk, es teleaggatjuk pluginekkel. Egyszeruen mas a
> szemleletmodja. Nem ismerem a Confluence-t melyebben, lehet, hogy egy irto
> jo szoftver, az is lehet, hogy egy profi meg tudja csinalni jora. Az en
> kerdesem az, hogy tenyleg kell-e sok munkat belefektetni valamibe, csak
> azert, hogy dagadhasson a mellunk a buszkesegtol, hogy ezt is Java hajtja.
> Meger-e ez ennyi erofeszitest es kompromisszumot?

  Nem akarok sok munkát belefektetni, leszámítva a migrálást. Meg akarom
nézni, hogy egy viszonylag szabadon szerkeszthető felületen valóban többen
jelennek-e meg, mint a mostani zártabb felületen.

> Lehet, hogy nagyon durva, es serto az, amit mondok. Felre ne ertsetek, a
> legjobb szandek vezerel, nem akarok en senkit leszolni. Mindossze azt latom,
> hogy nagyon meg akarjuk szivatni magunkat, es azt nem tudom tetlenul nezni.

  :)

> A legfobb kerdes az, hogy mi szol a Confluence mellett azon felul, hogy
> ezzel van tobb-kevesebb tapasztalat? Mi szol amellett, hogy ne hasznaljunk
> kesz portalmegoldasokat, es helyette belemenjunk valamibe, ami egyreszt
> bizonytalan is (forum), masreszt szerintem el is vesz egy csomot a mostani
> portal elonyei kozul.

  Ha portál megoldás felé lépnék, akkor a LifeRay lenne a választásom, nem a
Drupal. Ennek alapvetően két oka van:
* Java technológiát szeretnék egy Java közösség alá
* ha valamit fejleszteni kell, akkor a Java platformhoz értünk

> Ha a mostani portal attekinthetetlen, a Confluence meg kevesbe az, bar pont
> ellenkezo okbol: tul puritan. Neztem a wiki.javaforum.hu-t es neztem mas,
> Confluence alapu oldalakat. Ha en donteshelyzetben lennek, azt mondanam,
> hogy a Confluence nagyon jo wikinek, egy statikus tudastarnak, ahol a
> beszelgetes kimerul abban, hogy a 25-os sorba vajon kell-e az a plusz
> zarojel. Forumnak, kozossegi portalnak eszembe nem jutna hasznalni.

  Egyelőre migrálom a statikus tartalmakat, amelyeknek wiki oldalon a helyük,
aztán meglátom.

> Azt mar tenyleg csak halkan merem megkerdezni, hogy egyaltalan hany aktiv
> felhasznalorol beszelgetunk? Marmint a portalon. Nem kellenek pontos szamok,
> nagysagrendileg. A lista aktivitasa alapjan fogok tippelni: max 100, esetleg
> 150 fo. Nyilvan nevtelenul tobben olvassak, de azt mar nehezebb megsaccolni,
> hogy ki, milyen indittatasbol keresi fel az oldalt.

  Nem sok, ugyanakkor erős az átfedés a levlista és a portál látogatók között.
Ezen szeretnék változtatni. :)

> Tul soknak erzem a befektetendo munkat es tul kevesnek az erte jaro hasznot.
> Gabor munkajanak oszinte tisztelettel adozok, es nagyon halas is vagyok neki
> azert, amit a Java Forumert es ezert a kozossegert eddig tett. Azonban az o
> ideje sem vegtelen, es az lenne az o es a mi erdekunk is, hogy minimalis
> befektetes mellett fejlodhessen a kozosseg.

  A befektetett munka relatív. :)

> Csak azt kerem, hogy mindenki gondolja ezt at magaban.

  Én egy ideje gondolkodom ezen és örülök, hogy Te is elgondolkodsz a
helyzeten. :)

  Jah, a jelenlegi állapot: http://wiki.javaforum.hu/display/JAVAFORUM/Home
--
http://www.javaforum.hu -=- http://www.enaplo.hu