[Javalist] Le roi est mort, vive le roi!

Gábor Garami gabor.garami at hron.me
2012. Május. 8., K, 09:18:37 CEST

Szia,

Kicsit ambivalens nekem, amit irsz. Egyreszrol fel szeretned futtatni az
oldalt, masreszt elindultunk egy olyan uton, ami szerintem garantalt
latogatocsokkenessel jar. Persze, ha a levlista forgalmat akarod novelni, a
legjobb uton haladunk :-).

Nezd, egy oldal latogatottsaga nem csak a tartalomtol fugg. Ahogy valaki
talaloan megfogalmazta, az oldal keretezi, talalja a tartalmat. Azonban, ha
nem megfeleloen van talalva, lehet barmilyen jo is a tartalom, nem lesz tul
nagy erdeklodes iranta. Trust me.

A masik: nem szabad olyan oldalt epiteni, amihez csak te ertesz, es csak te
tudod kezelni. Egyreszt barmi tortenhet veled (isten ne adja), a masik,
hogy mindenki ideje veges, a tied is. Fene tudja, de a HUP az egyetlen
one-man show, amit mukodni lattam.

Tudom, milyen kis kozosseget vezetni, nekem van egy ugyanilyen vegetalo
oldalam, a gentoolinux.hu, ott elsosorban az idohiany volt az, ami miatt a
portal kozossege vegul szetszeledt (az oldallal kapcsolatban volt par
problema, amik ugyan gyorsan megoldhatoak lettek volna, azonban volt egy
olyan periodusom, hogy annyira porgos volt az eletem, hogy nem fert bele).
Vannak tapasztalataim e teren, pont ezert nem szeretnem, hogy te elkovesd
azokat a hibakat, amiket en elkovettem.

Es egyre nagyon figyelj oda: most meg van ez a kozosseg, barmilyen pici is,
de ha valamiert otthagyjak az oldalt, nagyon nehezen fogod tudni
osszeszedni oket ujra. Inkabb szulessenek kompromisszumok, mintsem hogy
felbomoljon egy olyan kozosseg, ami amugy is keves tagot szamlal.

Ami a "Javat a Java forum ala" kerdest illeti: ez szerintem egy olyan
dolog, ami legfeljebb csak par embert vonz. Hidd el, senki nem riadt el
attol a tenytol, hogy en mar az elejen kozoltem: a Magyar Gentoo Portal
alatt nem Gentoo Linux uzemel. Sot, sosem uzemelt Gentoo alatta. A
felhasznalokat sokkal jobban erdekli az oldal maga, a kinezete es a
tartalom, minthogy mi hajtja. Ha a tudastarban megtalaljak, amit keresnek,
ha a forumban megvalaszoljak a a kerdeseiket, akkor mindegy, hogy mindezt
milyen motor hajtja. Akar Perl is hajthatja.

Ami a wiki-t illeti: igazad van, a portalmotorok nem igazan alkalmasak
erre, de nyilvan az meg mar overhead lenne, hogy ket kulon alkalmazast
uzemeltessunk erre a celra, nem is varom el toled. Viszont egy
portalmotorhoz kozelebb all a wiki funkcionalitas, mint a wikihez a portal
funkcionalitas.

Szoval, ezek az en voksaim.

Garami Gábor
gabor.garami at hron.me
Skype: hron84
Tel: +36 20 235 9621

Sent from my T-Mobile G2
Ezt a levelet telefonról adták fel, ékezethibákat tartalmazhat.