[Javalist] Le roi est mort, vive le roi!

Auth Gábor auth.gabor at javaforum.hu
2012. Május. 8., K, 21:44:00 CEST

Hi,

On 2012. May 8. 07:55:48 istvan.ketler at lhsystems.com wrote:
> Azt hiszem, a forma és a tartalom helyett az indítékokat kéne keresni. Mi
> fog valakit odavinni az oldalra - ez az egyetlen jó kérdés. Ha már ott van,
> akkor el lehet kezdeni azon gondolkodni, hogy miként legyen prezentálva az
> információ.

  Én három dolgot tudok mondani erre:
* legyenek friss információk (direkt forgalom)
* legyen könnyen használható felület és fórum a kérdésekhez
* legyen hasznos tartalom (tudástár, keresők felől érkező látogatók)

  Ami sokat segít, az email értesítés, illetve a témák figyelésének
lehetősége, ez nincs meg most a portában.

> Az általánosítás általában hiba :), de azért gondold meg, a java fejlesztők
> között viszonylag kevés fanatikussal találkozni, akik szerint a Java
> mindenek felett.

  Nem feltétlen ez a lényeg... én nem értem, hogy a magyarországi Java
fejlesztők miért nem tudnak közösséget létrehozni. Nem csak én nem tudom,
nagyon sokan nem tudják. :)

> Ha már itt tartunk, valamiféle tudástár talán az, amely a leghasznosabb
> lehetne, főleg a kezdőknek való tutorial-ek.

  Erre lövök a Java-Suli és Android tutorial cikkekkel, illetve a tippek-
trükkök-praktikák oldallal. Csak kissé elhanyagoltam a témát, más
contribútorok pedig nem akadtak, részben a közösség hiánya, részben a
megfelelő felület hiánya miatt. Tegye fel a kezét, aki például tudja, hogy
regisztrált felhasználóknak lehet a javaforum.hu oldalon hírt publikálni. :)

> Szóval ha az a kérdés, hogy miért nem látogatott a portál, akkor erre
> biztosan nem az a válasz, hogy mert az alatta lévő technológia nem jó, mert
> a felület béna, és főleg nem az hogy nem jávás. Ennek megfelelően nagy
> energiát fektetni ezek "megjavításába" nem hiszem hogy látványos eredményt
> hozna. Kicsit olyan ez, mint az idő előtti optimalizálás - a futásidő 1
> ezrelékét felhasználó kódot kétszeresére gyorsítom, de a futásidő felét
> elhasználó kódot békén hagyom... :)

  Ebben egyetértek. Nekem most jelenleg a legkevesebb energia a Confluence,
meglátjuk, hogy működik-e... :)
--
http://www.javaforum.hu -=- http://www.enaplo.hu
Auth Gábor -=- http://www.javaforum.hu/web/10/authgabor