[Javalist] RegExp probléma: nem aposztrófok közé zártak felismerése

Auth Gábor auth.gabor at javaforum.hu
2013. Dec. 8., V, 08:33:41 CET

Hi,

Suller Andras a következőt írta ekkor: 2013. december 8. 07:52:06
> Nem ertem ezeket a reakciokat. Rajtam es Joe-n kivul senkinek
> sincsenek statikus helper osztalyai?

Amire van kész és dobozos megoldás, mondjuk elterjedt és népszerű
csomag, ami mondjuk nyílt forrású is: azt célszerű használni. Csak és
kizárólag arra a problémára legyen saját fejlesztésű Utility csomag
(szigorúan külön csomag), ami nincs közismerten elterjedve, tehát mondjuk
rákeresünk a feladatra és az első tíz találatban csak panaszt látunk arra,
hogy nincs rá jó megoldás.

Akkor lehet még szó saját megoldásokról, ha nagyon idő vagy teljesítmény
kritikus a fejlesztés és az általános megoldások túl lassúak vagy több
erőforrást igényelnek, mint a specializált megoldások, de általános
esetben az ilyen saját fejlesztések mindig drágábbak, mint a megspórolt
idő vagy erőforrás.

A fejlesztés jel/zaj (üzletileg hasznos kód / üzletileg haszontalan kód)
viszonyában minden helper, utility, hack, workaround és a többi kiszolgáló
osztály a zajt növeli. Lehet okosan is csinálni az OOP paradigma
használatával, illetve JavaEE használatával, de lehet úgy is, hogy a hasznos
kódbázis töredéke a kiszolgáló kódbázisnak, mert a fejlesztő alapvetően
nem szeret üzleti problémákat megoldani, helyette keretrendszeri
fejlesztéseket csinál, mert az sokkal érdekesebb... csak nem azért fizetik.

> En copy-paste-eltem a projektjeim kozott ezeket a helper osztalyokat.
> Ami most mar tudom, hogy balgasag volt, de akkor megfelelo
megoldasnak
> tunt.

Kicsit később már azt is balgaságnak fogod tartani, hogy írtál ilyen helper
osztályokat... az ember előbb-utóbb belátja ezt. Mindenki úgy kezdi, hogy
túl nagynak, összetettnek, nehézkesnek tartja az összes utility csomagot,
ezért megírja a sajátját, aztán napról-napra kiderül, hogy mit nem tud a
saját csomagja, jó esetben hozzá lesz ragasztva egy új metódus, rossz
esetben ilyenkor kiderül, hogy az egész koncepció hibás és nulláról újra
kell írni az új körülményeknek megfelelően. A szokásos stációk:
- valamelyik komponens újabb verziójával nem működik, mert van benne
deprecated függőség, mert az egyszerűbb volt
- másik futtató környezetben nem működik, mert más a JVM, más a web
konténer, más az operációs rendszer
- másik fejlesztésben nem működik, mert tulajdonképpen nem általános
utility, hanem specializált, ettől meg az első fejlesztésben nem működik jól
- másik fejlesztővel nem működik, mert nem érthető a működése, illetve
késhegyre menő viták vannak folyamatosan, mert nem várt hibák vannak
benne, amit csak az ismer, aki fejlesztette
- nem működik együtt szabványos vagy elterjedt utility osztályokkal, mert
azok "nem jól működnek"
- nem működik elosztott környezetben, mert nem volt szempont a
kifejlesztésénél
- lelépett vagy kirúgták a fejlesztőt és itt hagyta a sok "szart", amihez csak
ő értett, ezért kidobják az egyedi fejlesztést

Bye,
Auth Gábor
http://www.javaforum.hu/web/10/authgabor