[Javalist] OFF: to microsoft or not to microsoft

Farkas István istvan.farkas at gmail.com
2013. Jan. 25., P, 14:01:41 CET

Ahoy,

Utóbbi 2 évben Java helyett főként Pythonnal, illetve Djangoval
dolgozom. Eszközként az IntelliJ Idea pythonos kistestvérét, a PyCharmot
használom, reponak meg Mercurialt. Az elmúlt két évben munka közben
nagyjából ki sem kellett lépnem a PyCharmból, ugyanis minden nekem kellő
dolog elérhető belül, ráadásul a döntő többségük
billentyű-kombinációkkal, nem klikkelgetős őrület, mint az sokat tartják
az ilyen környezetekről. Szóval én ugyanezt szoktam mondani - elsőre
feleslegesnek tűnhet egy jól összerakott IDE, de ha megtanulod rendesen
kezelni, akkor sokat tud segíteni.

Imádtam régen a sedet és társait, de az utóbbi években egyszerűen nem
kellett. Pl. Zamek kolléga a produktivitást emlegeti mint fő érvet,
aztán jön egy olyan feladattal, a minták számolása egy fileban, ami az
elmúlt 12 évem alatt egyszer sem kellett, de ha kellene is, akkor az IDE
alól sem több 10 másodpercnél. Lehet, hogy valakinek persze ez pont egy
fontos funkció, de valóban ez lenne a mérvadó egy környezet
segítőkészségének megállapítására?

A lényeg - nem használok parancssort, mert egyszerűen a napi "termelő"
munkám során egyáltalán semmi szükségem nincs rá. Jelenleg a Windows
7-nek az *én szempontomból* két hátránya van az Ubuntuval szemben - az
ára, és hogy vírusirtó még a legóvatosabban netező embernek sem árt.
Cserében nincsenek engem idegesítő dolgai (hatalmas lófontok, ha egy
nem-gnome alkalmazást indítok gnome alatt), gyors, van rá Office meg
iTunes (bár ez utóbbi sokaknál inkább hátrány :-D), az összes python
csomag, amit használok, rendelkezik bináris telepítővel. Nem hasal el a
LibreOffice egy (egyébként teljesen makróktól mentes) excel file-tól,
amit az ügyfél küldött. Nem tart fél napig a VPN belövése. Win 7 óta
stabilitással sincsenek gondok. Röviden - kényelmes.

Megjegyzem, 3 év OSX után azt sem tartom fejlesztő-barátabbnak, sőt -
konkrétan a végére már gyűlöltem, mert a python csomagjai rendszeresen
későn frissültek, alapvető csomagok hiányoztak hozzá (mysql meg
képkezelés...), amelyeket nekem kellett fordítanom, de persze az sem
ment simán. Ehhez képest Win7 alatt semmi, de egyáltalán semmi problémám
nem volt az utóbbi két évben. Ezért kényelmes - nekem.

Üdv,
   Roodie