[Javalist] OFF: to microsoft or not to microsoft

zamek42 zamek42 at gmail.com
2013. Jan. 25., P, 16:06:27 CET

hali,

On 01/25/2013 01:57 PM, istvan.ketler at lhsystems.com wrote:
> Ne máááá
De maaaa
> Tessék mondani, hányszor kell napjában mintaelőfordulásokat számolgatnod? És ha már kell, mekkora erőfeszítés mondjuk egy perl-el ugyanezt megtenni (az meg ugye van vindozén is)? És hidd el, az a júzer aki a parancssori eszközökkel ezt meg tudja tenni, az perlben is tud szkriptet írni...
Persze, csak arrol beszelek, hogy atlag windows user birkapasztort
hasznal (intezo), es tapiegerrel simogatja keresztebe-kasul a kepernyot.
Ez idoveszteseg. Lattam olyant, hogy Total Commanderben tapiegerrel
masolt at egy file-t! Azt hittem leesek a szekrol!

A mintaelofordulas csak egy pelda, szamtalan ilyen fordul elo  a
gyakorlatban. Tudom, az ide-k is tudnak sok ilyent.
En csak azt szeretnem, ha nem csak egy bites windows userek lennenek,
hanem ha kell valamit csinalni, akkor nem hivunk egy szakembert sok
penzert, hanem van otletunk, hogy lehet megcsinalni. Tudom, magam ellen
beszelek:)

> A mindenféle gyorsgombok is tök jók, csak jól bezárják az embert a saját dobozába, és amint más gépe elé ül, a legnagyobb bajban lehet. Szóval köszönöm, de egyforma hatékonysággal fejlesztek eclipse, netbeans és intellij alatt is, mert egyikben sem használom a gyorsgombokat csak az egeret... Sőt a rohadt gyorsgombokat le is törlöm, mert a ctrl-alt-g (vagy f) az valamit csinál eclipse alatt, viszont sajnos az alt-gr+g (vagy f), amit a csukó szögletes, az nekem gyakrabban kell mint az a hülye fícsör amit elindíthatok vele). De lehet hogy a kapcsost nem tudom elérni, annyira nem emlékszem. Szóval nekem ez inkább szívás, mint segítség, szerencsére elég telepítés után egyszer kiirtani mind, és nincs több probléma.
ez is egy velemeny...
> Hidd el, a felhasználók 95 százaléka teljesen boldog a grafikus felülettel. Erre a linux is rájött, már 1990 körül ha jól emlékszem, de semmiképpen sem sokkal korábban, amikor elkezdett egyre nagyobb ütemben grafikus felületezni. Csak nagyon le van maradva szegény, meg a különböző evangelisták hülye követelményei miatt egyébként is elég béna lett (pl remote x-window terminál "a must have" - tök jó, de igazából csak a felhasználók igen kis százaléka nem tud élni nélküle, azok is inkább szakmabeliek szerintem).
Felreerted, en is kde-t hasznalok es van egerem! Tenyleg! :) Attol
viszont megorulok, ha egy juzer tapiegerrel 10X annyi ido alatt csinal
meg valamit, mint lehetne billentyuvel.
> Persze van egy réteg, aki azt mantrázza, hogy "mennyivel jobb/szabadabb a linux, ha valami nem tetszik akkor jól megírhatom magamnak". Aztán 99 százalékuk soha nem ír semmit, hanem ugyanúgy különböző disztribúcióktól függ, a maradék 1% meg bár ne lenne, miattuk van a rengeteg inkompatibilitás (nem ma kezdődött ám, a nyolcvanas évek második felében száznál több Unix-like rendszer létezett. Aztán maradt a System * meg a BSD mint két fő irány (de számos alváltozattal), meg lett 84/85-ben az Open/X és a Posix hogy legyen végre egységes, majd 91-ben lett OSF is, de ugyanakkor jött a finn őrült is és elindította a Linux családot, amely mára szépen felduzzadt és jelenleg napról napra egyre több disztro lesz. Aztán persze az egyes disztrókon belül is az X Window felületekből is egyre több van, csak hogy még nagyobb szívás legyen az egész. Hab a tortán a solaris, aix és társaik is persze.)
Szamomra az egesz a kovetkezorol szol:

1. En linux-ot hasznalok, igyekszem igazodni a win formatumokhoz, de
nekem ne hirdessek az iget a widiotak, hogy miert nem hasznalok wint! Az
elmult heten legalabb 10 windowsert installtam es konfigoltam, nagyon is
jol ismerem micsoda ostoba.

2. Ha windozert hasznal, miert nekem nyihog, hogy mit miert csinal?
Axioma: windozer es nő epszilon sugaru kornyezeteben a miert kerdes
nincs ertelmezve.
Ha windozert akar, tanuljon meg egyuttelni vele, mint ahogyan en is a
linux-szal.

3. En nem vagyok evangelista, senkit nem akarok rabeszelni a linux-ra,
mert ha nem erzi, hogy kell neki, akkor nincs ra szuksege es nem akarok
magamnak meg egy kezdo linux klienst.

Ezutan az, hogy kinek mi a kenyelmes, dontse el o maga. En csak az ellen
agalok, hogy "gondolkodasra keptelen" juzereket kepezzunk, akik kesobb
vezeto beosztasban rank eroltetik a szegenyes vilagkepuket. Lasd mai
magyar unortodoxia.

Ujabb es utolso axioma: Ha banan a jutalom, csak majmot kapsz.

--
thx
Zoltan (Zamek) Zidarics
email:zamek42 at gmail.com