[Javalist] motiváció

Laszlo Hornyak laszlo.hornyak at gmail.com
2013. Már. 7., Cs, 15:55:25 CET

Hali!

Par random, hatha hasznalhato...

Mostanaban egyre gyakrabban hallom azt hogy a penz nem igazan jo motivalo
tenyezo. Persze kell, mert a kaja sincs ingyen, de tobb tesztrol hallottam,
ami olyan eredmenyt hozott ki hogy egy adott osszegen felul a teljesitmeny
csokken. Szoval nem sok penz kell, hanem eleg. Egy pelda...
http://www.youtube.com/watch?v=u6XAPnuFjJc
Gondolom ezt mar a legtobben lattuk, de ajanlom annak aki meg nem.

Szemelyesen engem az sem erdekel, hogy fizetos egy technologia, ha mukodik
es soha nem kell a forraskodjat olvasgatnom. Szoktam is mondani a sracoknak
hogy felhasznalo vagyok nem pedig hivo. Az azert nem rossz, ha a cuccot
meghajthatod kivancsisagbol is.
De pl akar valaki bugzillat hajtani jira helyett csak azert mert a bugzilla
open source?
Ha igen, tudok neki javasolni egy munkahelyet ;-)

Nekem altalaban akkor tetszik egy munkahely, ha jol osszeszedett csapat
van. Peldaul volt tobb olyan munkahelyem, ahol mindenki C++-t hegesztett
mint allat, de senki nem ertett egy szot sem a tobbi technologiabol. Ennek
eredmenyekent a sok C++ fej jol elvitatkozott az osztalyhierarchiakon, mig
minden egyeb szepmontbol a rendszer eleg alulfejlett maradt. Ez a C++ csak
pelda volt, lattam ilyet java-bol is.
Peldaul egy tipikus webes projectet talan inkab ugy kellene osszehozni,
hogy legyen olyan ember, aki zsenialisan vagja a (zum beispiel) mongodb
minden parameteret, legyen aki a java backendet uberfrankora megirja,
legyen, aki megalmodja a webes feluletet es legyen aki html-t hegeszt az
almokbol, megint csak valaki a tesztelesre koncetral es a funkcionalis es
biztonsagi hibakat felturja, es a kulonbozo teruletek kozott eppen
megfelelo mennyisegu atfedes legyen, hogy megertsetek egymast, sot
tanuljatok is egymastol, de ne legyen akkora atfedes hogy nezetelteresetek
tamadjon es egymast csesztessetek, mert azon elakad a munka. Szoval ha
csapatot kellene osszeszednem, en valahogy igy kozelitenem meg.
Ja es a masik dolog amit nagyon szeretek, az amikor latom hogy a rendszer
naprol napra tobbet tud es egyre hasznosabb azoknak, akik hasznaljak.

Scratch vs Legacy: lattam mar olyat, hogy ki lett takaritva egy legacy
rendszer, de be kell latnom hogy ez a ritkabb eset. Olyat is lattam, hogy
from scratch projectbol lett szar, ez nem olyan ritka mint a legacybol
feltakaritas :-)

Munkakornyezet: arra ra kellett jonnom, hogy a magyar cegek igenytelen
munkakornyezete (emlekszel a pincere gondolom) milyen rossz hatassal volt
ram. Masokat a nyugati cegek nagy open space irodai akasztjak ki.

Aztan agile metodikakat szerintem fel lehet venni a parameterek listajara.