[Javalist] Mit hoz a jövő?

bognár attila attila at netalfa.hu
2013. Okt. 24., Cs, 18:31:14 CEST

2013.10.24. 17:34 keltezéssel, Gabor Szokoli írta:
> 2013/10/24 Gábriel Ákos <akos.gabriel at i-logic.hu
> <mailto:akos.gabriel at i-logic.hu>>
>

>     Y meg Z generáció, nagyítóval kell keresni a motivált embereket.
>

> Inkabb tavcsovel: gyerekuk meg nincsen, van viszont nyelvtudasuk, jol
> fizeto szakmajuk, es utleveluk...

Ezzel így ebben a formában nem teljesen értek egyet: bele*arok
hozzáállással szerintem sehol nem lehet normálisan boldogulni, fejlődni
hosszú távon ("Ha nem azzal foglalkozom, akkor meg minek olvassam"),
azaz maradva a friss, memória szivárgás példánál: ez a szilikon völgyben
is létező probléma (jelentkezzen az, aki szilikon völgybeli terméknél
nem találkozott még memória problémával; van egyáltalán olyan java
szoftver/szolgáltatás, ami "hosszú távon" nem küzd memória problémával?).

>  Es ez kapcsolodik is az eredeti temahoz:
> Ahogy egyre tobben tudnak angolul, ugy fogy a "captive audience" a
> magyaritott cikkekre.
> Ujat irni is inkabb csak orszag-specifikus dolgokrol erdemes:
> karakterkodolasi buktatokrol, ugyfelkapus authentikaciorol, vagy az
> APEH adobevallaskitolto-programrol :-)

Ez már a közösség kérdése, hogy miről lehet/érdemes írni, miről nem: ha
van egy kellően nagy, pezsgő közösség, akkor majdnem bármiről lehetne
úgy cikket írni, hogy magyarul bontakozzon ki érdekes eszmecsere (akár
online, akár offline).

> Amire szerintem inkabb szukseg lehet orszagonkent, de akar varosonkent
> is, az a kozosseg-epites, haverkodasi lehetoseg a hasonlo
> erdeklodesuekkel.
> Vehetnenk peldat a forrasztgatosoktol: meg nalunk is kockabbak, megis
> osszejarogatnak, hacker space-eket mukodtetnek, egyutt mennek a
> Lomexbe. Persze kenytelenek, mert nem lehet github-on megosztani egy
> multimetert, de akkor is.

Igen, ez itt a kérdés, hogy ilyen haverkodós közösség miként tud
kialakulni akkor, ha a szakmabeliek tesznek magasra a szakmára a
szorosan munkához kapcsolódó gondolatmeneten kívül. Itt jött elő a