[Javalist] Web framework

Freemail laja at freemail.hu
2015. Aug. 24., H, 09:14:41 CEST

Hali!

 >Nem rég volt egy JSF-es kérdés, s ezen elgondolkodtam,
 >hogy ezek szerint vannak még akik JSF-et használnak,
 >ami kisebb fajta csodának tűnt számomra :) (Jómagam
 >2007-2008 táján kóstoltam bele, s akkor úgy éreztem,
 >hogy jobb kihagyni)

Egy 7-8 éves tapasztalat alapján mondani véleményt egy termékről... Ugye
Java6-ot használsz még?

Azóta lett olyan hogy JSF2, meg JavaEE6, meg hasonlók. Egy PrimeFaces
egy annotációs réteggel, és ha az tetszik egy Spring WebFlow-al, meg ha
szereted a kész megoldásokat, akkor SpringSecurity-vel körberakva elég
kényelmes környezet. Komolyan, mi baj van vele?

De persze ma már akár egy mezei JSP valami template nyelvvel + kliens
oldalon jQuery vagy ami tetszik is lehet könnyen programozni. A mai JS
libekkel már könnyen lehet összedobni egy kliens oldalt... Már ha bírja
az ember gyomra a JS-t ;)

 >AngularJS-es frontend, ami spring-es szervízeket hívogat,
 >amik JSON-ban válaszolnak

Az ugye megvan, hogy a Google épp most írja át az egész Angular-t az MS
féle TypeScript-ben? Szerinted hány böngészőn fog futni? IE8? (Mert hogy
sajna elég sokan használják még :( ) Ja, és a mostani Angular szép meg
jó, de egy átlagember telefonon (512k RAM) jó eséllyel meg se fog
jelenni, de ha mégis, akkor baromi lassan...

De most komolyan: nem azt mondom hogy a JSF a legszuperebb rendszer,
sőt. De mi a baj vele? Mennyivel jobb egy webkit, vagy Spring+js kliens?
Jók azok is, félre ne értsetek, de szerintem semmivel se jobbak a JSF-nél

Üdv!

Laja