[Javalist] java socket multiple request

Zsombor gzsombor at gmail.com
2016. Jan. 19., K, 15:04:10 CET

> Hi,
>
> WebSocket-tel olyan problémák vannak, hogy:
>>

> Egyrészt szó nem volt böngészőről... másrészt a bináris socket se megy...

Tehát ha http-felett megpróbálunk websocket-t, és azon felül még egy saját
protokollt, az biztos kevesebb munkával és önszopatással jár, mintha bármi
mást teszünk?

>  2, ha a szerver előtti reverse proxyk nem mind engedik át / ssl-el együtt
>>

> A TCP socket se fog átmenni, UDP-t pláne nem.

Pontosan, szóval miért is jó a websocket?

>  3, a WebSocket felett még általában egy újabb protokollt kell használni,
>>

> Miért, a bináris socket az kulcsra kész?

Nem, de plusz két réteg beiktatása miért is tenné könnyebbé az életet
mindig?

>  4, java 9-ben lehet, hogy már lesz kliens oldali támogatás, de addig kell
>>

> Végtelen mennyiségű WebSocket kliens van.

Nyilván mindegyik tökéletes, és könnyen használható, és jól kitalálja a
helyi proxy beállításokat :)

> Ezek alapján írtam, hogy azért a WebSocket nem feltétlenül kánaán :)
>>

> Mi van a mérleg másik oldalán? Nálad is a bináris socket? Vagy valami
> egyéb elképzelés, ami o-o-t-b helyettesíti a bináris socket-et és átmegy
> mindenféle proxy-n? Ez utóbbi esetben érdekel, hogy mi az az ultimate
> weapon, amihez képest a WebSocket ennyire szar.

A kérdés onnan indult, hogy valaki akart két gép között üzeneteket cserélni.
Ezek után a "WebSocket, kicsit később pedig HTTP/2, ha elterjed... minden
más csak önszopatás" kijelentés több mint félrevezető, mivel lehet hogy a
WebSocket
 * overkill (pl ugyanazon az intraneten kell működnie),
 * nem működik - a proxyk pont úgy vannak konfigurálva, hogy nem engedik
 * túl bonyolult - fölötte úgy is meg kell csinálni egy saját protokollt.

Természetesen ahogy a WebSocket se megy át minden proxyn, úgy egy saját
protokoll se fog átmenni minden proxyn. Vagy szólj a TOR fejlesztőinek,
hogy váltsanak :)

Pont azt mondom, hogy a WebSocket nem ultimate - önszopatás mentes -
megoldás.
Adott esetben jól működhet a SOAP-tól kezdve a Burlap/Hessian vagy szimplán
a jó öreg REST/JSON, de meg lehet nézni az MQTT-t, AMQP-t, STOMP-ot ha
pub-sub rendszert szeretnénk elsősorban, vagy akár a Redis vagy a Memcached
protokolját is, ezek mindegyike nagyon egyszerű, és legalább az egyik végét
meg lehet spórolni a protokol implementálásának.