[Javalist] java socket multiple request

Gábor Auth auth.gabor at gmail.com
2016. Jan. 19., K, 15:23:00 CET

Hi,

Tehát ha http-felett megpróbálunk websocket-t, és azon felül még egy saját
> protokollt, az biztos kevesebb munkával és önszopatással jár, mintha bármi
> mást teszünk?

Ahol megy a WebSocket, ott nem biztos, hogy megy bármi egyéb... ahol megy a
bináris socket, ott megy a WebSocket is.

Pontosan, szóval miért is jó a websocket?

Mert ha mégis ott van egy proxy, akkor azon jó eséllyel átmegy. Az általad
felsoroltak közül a SOAP megy át a proxy-n (mondjuk az se találja ki
magától), de az meg nem full duplex.

> Nem, de plusz két réteg beiktatása miért is tenné könnyebbé az életet
> mindig?

Nincs plusz két réteg...

Nyilván mindegyik tökéletes, és könnyen használható, és jól kitalálja a
> helyi proxy beállításokat :)

Legalább annyira jól kitalálja a helyi proxy beállításokat, mint a bináris
socket vagy az MQTT... oh wait, a socket át se megy a proxy-n az MQTT pedig
HTTP over WebSocket alapú lesz... oh wait, a WebSocket nem jó!

> A kérdés onnan indult, hogy valaki akart két gép között üzeneteket
> cserélni.

Igen.

>  * overkill (pl ugyanazon az intraneten kell működnie),

Mi az overkill? Komolyan érdekel, mert ugyanannyi sor a WebSocket
létrehozása kliens és szerver oldalon mint egy bináris socket létrehozása
és a HTTP upgrade után nincs overhead.

>  * nem működik - a proxyk pont úgy vannak konfigurálva, hogy nem engedik

Miért, mit engednek, ami full duplex bináris protokoll? Egy valamit mondj
már, az előbb is kérdeztem. Annyira kapaszkodsz ebbe a proxy dologba, hogy
kezdtem azt hinni, van megoldásod, de nincs...

>  * túl bonyolult - fölötte úgy is meg kell csinálni egy saját protokollt.

Pont annyira kell felette saját protokollt csinálni, mit a socket fölé.

Adott esetben jól működhet a SOAP-tól kezdve a Burlap/Hessian vagy szimplán
> a jó öreg REST/JSON,

Ezek egyike se full duplex, nem alkalmas a WebSocket kiváltására.

> de meg lehet nézni az MQTT-t, AMQP-t, STOMP-ot ha pub-sub rendszert
> szeretnénk elsősorban,

Ezek vagy nem mennek át proxy-n vagy szintén nem full duplex megoldások.

vagy akár a Redis vagy a Memcached protokolját is,

Óh, szóval a Redis kommunikációs protokollja egyszerűbb, mint a WebSocket?

Komolyan arról beszélünk, hogy például az alábbi kódrészlet összetett? :O

AsyncHttpClient.getDefaultInstance().websocket("ws://...", "ws",
                    new AsyncHttpClient.WebSocketConnectCallback() {
//...
});

Bye,
Auth Gábor