[Epitesz-barkacs] Futesrendszer modositas

Acs Gabor agabor at electrodesign.hu
2008. Nov. 21., P, 01:40:39 CET

Ez a számítás arra a statikus esetre vonatkozik, amikor épp kikapcsol a
főláng (90 fok) és a padló épp 25-öt ad vissza. Azt nem tudom, hogy hány
foknál indul be újra a kazán, és hogy a padló mennyi hőt veszít (van-e
pince, milyen a hőszigetelés, milyen a padlóburkolat), de úgy érzem, ez
egy eléggé változatos padlóhőmérsékletet eredményez. Márpedig a fűtött
padlón szeret mezítlábazni az ember, Te is korábban azt mondtad, hogy
fél fok hiszterézis már zavaró a szoba hőmérsékletében, hát ez biztos,
hogy sokkal rosszabb lesz így.

Lehet, hogy a két kör közé hőcserélő kellene, a szivattyú mindkét körbe
úgy, hogy bypass van a padló előremenő és visszatérő között, és egy
termoszelep a bypass és a hőcserélő között. De ha a szobatermosztát
leállítja a kazánt, akkor megintcsak nem lesz, ami fűtse a padlót.
Szerintem (főleg tavasszal, amikor jóval kisebb kitöltési tényezővel
megy a kazán) simán lehet olyan helyzet, hogy a szoba levegője meleg, de
a padló már hűvös.

Gábor