[Epitesz-barkacs] (kordon)feszítő

Zoltán Bocsi bocsiz at vipmail.hu
2009. Sze. 7., H, 10:22:08 CEST

> www.sposvkapusany.sk/solo/solo.pdf
>
> ennek a 10.oldalán van az ábra.
>
> a 7. oldal legutolsó sorától:
> "... a lehorgonyzó anyag pedig beton, terméskő, műanyag csiga stb. "
>
> " műanyag csiga " helyett egy talajfúróra gondoltam "bentmaradó módon", ami
> esetleg
> vissza is tekerhető. ( a rendszerváltás előtt egy TSZ melléküzemág
> fröccsöntötte
> ezeket a műanyag csigákat, de azóta eltünt a szemem elől :-( )
>
> zsc.tvn.hu/szolokidolg.doc
>
> egy terhelési próbán kellene azután kipróbálnom, hogy hány tonnát bírna ki
> [...]
javasolják a lehorgonyzó követ, csigát, stb.
Nem tudom, de mondjuk 500cm2 a felülete ennek a csigának húzásirányból
nézve, és hasznos tehernek tekinthető 100cm mélyről kb 30fokos kúpolással a
talajszintig rajta lévő föld teljes tömege és az amekkora erővel ez a darab
föld kapaszkodik a környezetébe, fogalmam nincs mekkora erőt ellensúlyoz.
A próba viszont nagyon is talajfüggő és igen jelentős eltérés lehet a talaj
minőségében.