[Epitesz-barkacs] Fw: villany rotációs

Varga Tibor vti61 at freemail.hu
2011. Már. 29., K, 09:16:43 CEST

A láncfűrészes dolgot példának írtam és nem azért, hogy azt sugalljam, hogy a gyorsabb az jobb lehet.A gyors fordulat semmit sem ér nyomaték nélkül, mert tömörebb talaj esetén lelassul, vagy meg is áll. Azt el tudom képzelni, hogy az elég nagy nyomaték elérése érdekében olyan áttételt terveztek bele,amivel lehetne kapálni. De ha mondjuk a kapa fordulata 1/sec alatti, akkor az már annyira lassú, hogya használhatóság határán van. Ehhez hozzá vesszük, hogy kb 50 N erő nyomja a földnek,akkor érzésem szerint nem fog belekapni a tömörebb talajba. Az 50 N erőt hasráütésesmódon tippeltem abból, hogy talán 5kg a tömege.Szóval ha könnyű és lassú, akkor a tömör talaj, 1-1 kavics vagy gyökér szépen megemeli a kapátés nem a kapa fog belekapni a talajba.Nagyobb fordulatszám esetén nem csak a gravitáció miatt ugrál kevésbé, hanem a tehetetlenségmiatt is nagyobb erő segíti azt, hogy belekapjon a talajba. Most jut eszembe, hogy amikor nagyon tömör talajon kapáltam és nem az volt a cél, hogynagyon mélyen belekapjon, hanem csak az, hogy a gazokat elvágja, nem a normál módon használtama benzines rotakapát. Kicsivel nagyobb fordulatra állítottam és nem én sétáltam utána,hanem alaposan belekapaszkodtam és húztam magam után. Ezzel mintegy belehúztam a talajba.Az eredmény meg szebb is volt, mert nem látszott a megkapált földön egyetlen lábnyom sem.Ehhez akkor még megvolt a kondícióm. Szóval a jó döntéshez tudnod kellene, hogy mekkora fordulattal jár és mekkora a nyomatéka.De minden válaszból ez jön le, ahogy én olvasom a válaszokat. Illetve a legjobb a próba lenne! Üdv. Tibi

Acs Gabor <agabor at electrodesign.hu> írta:

Az amit írsz, pont válasz arra amit én írtam előbb Józsi hozzászólására, mert én úgy képzeltem, hogy nem baj ha lassú, csak legyen nyomaték.
De akkor szerinted ha gyorsabb, az jobban is dolgozik? Mármint mélyebben átforgat, elbír tömörebb talajjal?

viszont súlya az szinte semmi az elektromosnak, ezért is gyanús nekem, hogy ez teljesen használhatatlan lenne.

Gábor

2011.03.28. 11:03 keltezéssel, Varga Tibor írta:
> [...]

        kg között volt.
       Mégis fel-felugrott, amikor olyan valamit talált valamelyik
        kapa.
       A kemyély talajon meg vagy 3-5 alkalommal kellett
        végigmennem, vagy
       ránehézkedtem, jobban rányomtam a talajra, vagy sokáig
        vártam egy helyben.
       Esetleg megdöntöttem oldalt, hogy az egyik oldalon menjen
        mélyebbre, aztán a másikon.

       Szóval egy könnyű elektromos szerintem csak a felásott föld
        porhanyósítására alkalmas.
       Kérdés, hogy elegendő-e a kapák forgási sebessége?

       Valamikor vettem egy Black &amp; Decker elektromos