[Epitesz-barkacs] 1fázisú villanymotor
Hofferek Attila
attila.hofferek at soka.co.hu
2016. Jan. 30., Szo, 10:56:53 CET
De a halozaton a fofazis rant nem? Es minel tovabb porog fel, annal
tovabb tart a rantas.
On 2016. 01. 30. 10:51, Vajk Fekete wrote:
>
> azert mert ugrik, meg a halizaton is rant.
>
> ez valami brutal tulmeretezett motor. 750watt es 18 kilo. ekkora
> vazban 2200wattos is szokott lenni. kinaiak 6 kilobol kihozzak a 750w
> aszonkron mocit.
>
> vajk
>
> On Jan 30, 2016 10:14 AM, "Hofferek Attila"
> <attila.hofferek at soka.co.hu <mailto:attila.hofferek at soka.co.hu>> wrote:
>
> Egyébként zavar a "nagy" indítónyomaték, már amennyire ez a
> fogalom 1f motorra értelmezhető?
>
> On 2016. 01. 30. 9:59, Vajk Fekete wrote:
>>
>> Na, meg is van. Forog szépen. Nagyon köszönöm az összefoglalást,
>> Hihetetlen hogy a gépész villanyszerelők számára az ilyen
>> rajzokat addig egyszerűsítik, hogy teljesen érthetetlen lesz. A
>> lényeg, hogy a főfázis direktbe, a segédfázis kondival, a
>> segédfázis csak induláshoz, nyomógombbal, vagy a főfázissal
>> sorbakötött meghúzótekerccsel.
>>
>> A gyári rajzok is megvilágosodtak ez alapján, és az én motorom
>> is. Meg is lett a két eltérő anya, ahova lehetett a kábel téve.
>> Bekötöttem, forog szépen. Ha nekem nem kell nagy indítónyomaték,
>> akkor csökkenthetném a kondit?
>>
>>
>> Vajk
>>
>>
>>
>> On Jan 30, 2016 1:05 AM, "jhidvegi" <jhidvegi at gmail.com
>> <mailto:jhidvegi at gmail.com>> wrote:
>>
>> Vajk Fekete wrote:
>>
>> Erősen hasonlít a helyzet, de nekem nem egyértelmű. Itt
>> egy kép, hátha
>> átmegy.
>> A barna-kék a kondi, a fenti három a relé. Sajna nem
>> látszik hova volt
>> kötve a betáp.
>>
>>
>> Ha összeveted a belinkelt két rajz közül a jobboldalival,
>> akkor a képen látható két jobbszélső csavarra kötném a delejt.
>>
>> Ugye a linken lévő rajzon a fázis (L) olyan helyre van kötve,
>> ahol csak a relé egyik madzagja van. Ez nálad a fekete kanócú
>> csavar.
>>
>> A nulla meg a rajzon oda megy, ahol csak a két tekercsvég van
>> összekötve, ez meg a jobb alsó lemez két csavarja.
>>
>> Természetesen a nulla és a fázis felcserélhető.
>>
>> Esetleg, ha kételyek vannak, egy 2kW-os rezsót sorbakötve ki
>> lehet lőni a nagy hibát. De ha komótosan elindul a rezsón át
>> is a masina, akkor kihagyod, és rendesen fog elindulni. (Én
>> rezsó nélkül is be merném kapcsolni így.)
>>
>> A működés a rajzról is követhető: a főtekercs (U1-U2) árama
>> átmegy a relé tekercsén. Ez az áram indulástól felpörgésig
>> elég nagy ahhoz, hogy a relé behúzzon, és rákapcsolja a
>> kondira a fázist, aminek a másik vége a másik tekercs szabad
>> végére van kötve. A nulla a két tekercs közös pontja.
>> Felpörgés után a főtekercs árama lecsökken, a relé elenged.
>>
>> hjozsi
>> _______________________________________________
>> Epitesz mailing list
>> Epitesz at lists.javaforum.hu <mailto:Epitesz at lists.javaforum.hu>
>> http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz
>>
>>
>>
>> _______________________________________________
>> Epitesz mailing list
>> Epitesz at lists.javaforum.hu <mailto:Epitesz at lists.javaforum.hu>
>> http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz
>
> --
> Hofferek Attila
>
>
> _______________________________________________
> Epitesz mailing list
> Epitesz at lists.javaforum.hu <mailto:Epitesz at lists.javaforum.hu>
> http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz
>
>
>
> _______________________________________________
> Epitesz mailing list
> Epitesz at lists.javaforum.hu
> http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz
--
Hofferek Attila
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: <http://lists.javaforum.hu/pipermail/epitesz/attachments/20160130/00ccfd39/attachment.html>
További információk a(z) Epitesz levelezőlistáról